شناسهٔ خبر: 67331221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

پنج هزار هکتار از اراضی خراسان رضوی زیر کشت پنبه رفت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: امسال پنج هزار هکتار اراضی کشاورزی این استان زیر کشت محصول پنبه رفته است.

صاحب‌خبر -

محمد میری گفت: با توجه به تاخیر بارندگی‌ها در اردیبهشت ماه تاکنون سطح زیر کشت پنبه نسبت به پارسال که ۲۲ هزار هکتار بوده است، بسیار کاهش یافته اما کشت محصول همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به پیش بینی کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی کشت پنبه در استان خراسان رضوی، ادامه داد: کشت پنبه به بیش از ۱۹ هزار هکتار خواهد رسید.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: از جمله عوامل کاهش سطح زیر کشت پنبه می توان به مواردی مانند وضعیت اقلیمی و تاخیر در بارندگی امسال، پایین بودن قیمت «وش»، خاموشی چاههای کشاورزی و غیره اشاره کرد.

میری با اشاره به اینکه خراسان رضوی در سالهای اخیر رتبه نخست کشت محصول پنبه را دارد، ادامه داد: هم اکنون ۱۹ کارخانه پنبه پاک کنی در استان فعال است و ارقام تولیدی پنبه شامل ۱۰ رقم پنبه ایرانی و خارجی است.

۲ میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد که سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار آن زیر کشت ۸۳ نوع محصول می رود که ۹۰۰ هزار هکتار از این سطح به زراعت و ۳۰۰ هزار هکتار به باغداری اختصاص دارد.

۳۶۳ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان خراسان رضوی فعالیت می کنند و حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی آنها هشت میلیون تن است. بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی استان را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها:

نظر شما