شناسهٔ خبر: 67334308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

یزد برای مهمانی بزرگ غدیر آماده می‌شود

یزد- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری جشن کیلومتری غدیر در سطح استان، برنامه‌های این مهمانی بزرگ را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا نجیمی، ظهر یکشنبه در نشست خبری گفت: مجموع مسیری که در استان یزد و در شهرستان‌های استان در قالب جشن کیلومتری شهر غدیر برگزار می‌شود، ۱۲ کیلومتر خواهد بود.

وی ادامه داد: این مسیر در مرکز استان از امیرچقماق تا چهارراه بعثت با برپایی غرفه‌های متعدد از جمله کودک و نوجوان، هنری و فرهنگی، پذیرایی و ... برگزار می‌شود.

نجیمی با اشاره به اطعام غدیر گفت: استان یزد در این زمینه پیشتاز و الگویی برای سایر استانکها بوده و این موضوع هم در نهادهای فرهنگی و هم خانواده‌ها نهادینه شده و مورد توجه قرار گرفته است.

وی، روزه را یکی از آداب روز عیدغدیر برشمرد و افزود: در این روز بخشی از مردم روزه و برای افطار آماده می‌شوند بنابراین بخشی از اطعام غدیر به صورت افطاری انجام خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: تعدادی از خانواده‌ها نیز همزمان با تولد فرزندشان در این روز، نسبت به عقیقه اقدام و گوشت بسته بندی را بین اقشار مختلف به‌ویژه نیازمندان توزیع می‌کنند.

وی افزود: همچنین موسسات و مراکز خیریه‌ای در استان هستند که اطعام غدیر را برای افراد نیازمند و تحت پوشش این مراکز اختصاص می‌دهند بنابراین اغلب افرادی که زیر پوشش کمیته امداد و یا مراکز نیکوکاری هستند، در روز عید غدیرخم مهمان حضرت علی(ع) می شوند.

اقامه نماز عید غدیر در مجموعه امیرچقماق

نجیمی، اقامه نماز عید غدیر را از دیگر اقدامات به این مناسبت برشمرد و گفت: آیت الله احمدی فقیه در زمینه اقامه نماز عید غدیر پیشتاز بودند و این مهم طبق سنوات گذشته همزمان با صبح روز عید، در مجموعه امیرچقماق برپا خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی ویژه برنامه شادمانه غدیر در پردیس فرهنگی ترمینال قدیم یزد بیان کرد: با توجه به اینکه یزد شهر فرهنگی و مذهبی محسوب می شود و در این زمینه زبانزد است، ایجاد پردیس فرهنگی در ترمینال قدیم اقدامی ارزنده بود تا در ادامه این برنامه شاهد برپایی رویدادها و نشست های فرهنگی که در شان استان است، باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، برگزاری مسابقات کتابخوانی، فرهنگی، ورزشی، خطبه خوانی غدیر، ترویج زیارت امام هادی(ع) و قرائت زیارت غدیریه و ... که در استان در حال برگزاری است را از دیگر برنامه ها به این مناسبت برشمرد.

احیای عید مباهله در یزد

نجیمی با اشاره به اینکه در این ایام مساجد و حسینیه ها و امامزادگان بیشترین حجم مراسم را دارند، گفت: ویژه برنامه در این ایام به صورت خاص در مراکز فرهنگی دنبال می شود تا بتوانیم اعیاد ویژه عید قربان تا مباهله با کیفیت و گستره بیشتری در سطح استان اجرا شود.

وی با اشاره به احیای مباهله گفت: از قربان تا مباهله روزهای فرخنده ای داریم و لذا چند سالی است که غدیر تا مباهله نیز همچون قربان تا غدیر مورد توجه قرار گرفته و جشن های این ایام تا عید مباهله که ۲۴ ذی الحجه است، تداوم دارد و برنامه هایی به این مناسبت اجرا می شود.

نجیمی ابراز امیدواری کرد: همانطور که یزد در زمینه عزدارای سیدالشهدا و محرم زبانزد است، در برپایی جشن‌های ایام قربان تا مباهله نیز زبانزد باشد.

نظر شما