شناسهٔ خبر: 67336408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برگزاری مهمانی کیلومتری غدیر در یزد

یزدی‌ها مراسم باشکوهی از عید غدیر برگزار می‌کنند که شامل برنامه‌های مختلف فرهنگی است و از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری مهمانی کیلومتری غدیر در یزد اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی بعد از ظهر امروز در نشست خبری از برگزاری برنامه‌های گسترده به مناسبت این عید بزرگ خبر داد و اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن عید غدیر، شهر یزد به صحنه‌ای از مراسم‌های خانگی و اجتماعی تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت روزهای نهم تا بیست و پنجم ذی‌الحجه، این دوره را به عنوان یکی از افتخارات شیعه معرفی کرد و افزود: تلاش شده است تا در برنامه‌های عید غدیر، رویدادهای این 15 روز، از جمله عید مباهله، به مردم معرفی و تبیین شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ویژه امسال، مهمانی کیلومتری شهر غدیر است که به صورت کاملاً مردمی تدارک دیده شده است.

نجیمی افزود: این جشن بزرگ از حسینیه امیرچقماق تا حسینیه بعثت، به مسافت یک کیلومتر، برپا خواهد شد و این مهمانی از ساعت 16 روز سه‌شنبه پنجم تیرماه آغاز و تا ساعت 23 ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در طول مسیر برپایی این مهمانی، 110 موکب قرار خواهد گرفت، این موکب‌ها شامل بخش‌های فرهنگی، تخصصی کودک و نوجوان، تخصصی قرآن، نهج‌البلاغه و مسابقات مختلف خواهند بود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به بازخورد مثبت سال گذشته، افزود: برنامه‌های مختلف قرآنی در حسینیه امیرچقماق اجرا می‌شود و در مسجد ریگ نیز برنامه‌ها، مسابقات و جوایزی برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده شده است.

نجیمی ادامه داد: همچنین، موکب‌های خدمات‌رسانی مختلف از جمله ویزیت رایگان در موکب تخصصی پزشکی، در دستور کار قرار دارد و یکی از جذابیت‌های ویژه این مراسم، تدارک پخت و توزیع کیک تولدی 110 متری است.

وی گفت: علاوه بر این پذیرایی با کیک، بستنی، میوه، آبمیوه، شیرینی، شربت و غذا در طول مسیر برپایی مهمانی بزرگ شهر غدیر برنامه‌ریزی شده است.

نجیمی عنوان کرد: برای تسهیل برگزاری این مراسم مسیرهای محدوده برگزاری از ساعت 23 دوشنبه چهارم تیرماه مسدود خواهد شد و در روز مراسم نیز از ساعت 14 محدودیت‌های ترافیکی اعمال می‌شود.

انتهای پیام/781

نظر شما