شناسهٔ خبر: 67333754 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری مهمانی کیلومتری شهر غدیر در یزد

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد: به‌مناسبت فرارسیدن عید غدیر خم در مجموع ۱۲ کیلومتر موکب در استان یزد برپا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

برگزاری مهمانی کیلومتری شهر غدیر در یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی در نشست با اصحاب رسانه گفت: هم‌زمان با فرا رسیدن عید غدیر، یزدی‌ها مراسم و برنامه‌های مختلف خانگی از جمله اطعام غدیر و دعوت از اقوام و بستگان را به مناسبت این عید بزرگ به‌جا می‌آورند.

وی با بیان اینکه روز‌های نهم تا ۲۵ ذی‌الحجه، هر روزش یکی از سند‌های افتخار شیعه است، ادامه داد: تلاش شده در برنامه‌های مختلفی که به‌مناسبت عید غدیر برپا شده است، رویداد‌های این ۱۵ روز از جمله عید مباهَله به مردم معرفی و تبیین شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد در رابطه با جزئیات برگزاری مهمانی کیلومتری شهر غدیر گفت: این جشن بزرگ که به‌صورت کاملا مردمی تدارک دیده شده است، با حدود یک کیلومتر مسافت در حدفاصل حسینیه امیرچقماق تا حسینیه بعثت برپا خواهد شد.

نجیمی ادامه داد: این مهمانی بزرگ از ساعت ۱۶ سه‌شنبه پنجم تیرماه شروع می‌شود و تا ساعت ۲۳ ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در طول مسیر محل برپایی مهمانی کیلومتری شهر غدیر، برپایی ۱۱۰ موکب پیش‌بینی شده است. مواکب فرهنگی، تخصصی کودک و نوجوان، تخصصی قرآن، تخصصی نهج‌البلاغه، تخصصی مسابقات مختلف و ... از جمله این موکب‌ها است.

نجیمی با بیان اینکه در رابطه با جشن مهمانی کیلومتری که سال گذشته با حضور بیش از ۱۰۰ هزار شرکت‌کننده برگزار شد، بازخورد‌های خوبی را شاهد بودیم، ادامه داد: امسال برنامه‌های مختلف قرآنی در حسینیه امیرچقماق اجرا خواهد شد. همچنین در مسجد ریگ که در محل برگزاری مهمانی بزرگ شهر غدیر وجود دارد، برنامه، مسابقه و جوایز متعددی در رابطه با قرآن و نهج‌البلاغه برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: برپایی موکب‌های خدمات‌رسانی مختلف از جمله ویزیت رایگان مراجعان در موکب تخصصی پزشکی نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه تدارک پخت و توزیع کیک تولدی ۱۱۰متری از جمله برنامه‌های جذاب این مراسم خواهد بود، تصریح کرد: پذیرایی با کیک، بستنی، میوه، آبمیوه، شیرینی، شربت، غذا و... در طول مسیر برپایی مهمانی بزرگ شهر غدیر در دستور کار است.

نجیمی درباره محدودیت‌های ترافیکی در زمان برپایی این جشن بزرگ گفت: محل برپایی مهمانی یعنی از چهارراه امیرچقماق تا چهارراه بعثت، ساعت ۲۳ دوشنبه چهارم تیرماه به منظور آذین‌بندی و آماده‌سازی مواکب، مسدود خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین روز برپایی مراسم از ساعت ۱۴ مسیر میدان شهید بهشتی به سمت چهار راه امیرچقماق و همچنین حدفاصل برج ساعت تا چهارراه امیرچقماق مسدود شده و عبور وسایل‌نقلیه مجاز نیست.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد تأکید کرد: این مراسم کاملا مردمی بوده و با استقبال بی‌نظیر هیئات و تشکل‌های مردمی روبه‌رو شده است.

نظر شما