شناسهٔ خبر: 67335487 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دبیر مجموعه بنیاد بین‌المللی غدیر در استان یزد:

مهمانی کیلومتری در استان یزد/ ۱۱۰ غرفه در مهمانی کیلومتری یزد برپا می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد و دبیر مجموعه بنیاد بین‌المللی غدیر در استان یزد با اشاره به برپایی جشن بزرگ عید غدیر و مهمانی کیلومتری شهر یزد در قالب ۱۱۰ موکب از غرفه‌های فرهنگی، پذیرایی، غرفه کودک و موکب تخصصی درمان با ویزیت رایگان از پخت ۲۰۰ دیگ غذا و توزیع در بین شهروندان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا نجیمی، ظهر امروز _یکشنبه سوم تیر_ در نشست با خبرنگاران استان یزد در خصوص برگزاری جشن کیلومتری غدیر که روز عید غدیر از حسینیه امیرچقماق تا حسینیه بعثت برپا می‌شود اظهار کرد: این جریان فرهنگی با نقش آفرینی سازمان تبلیغات در کشور در گام نخست در تهران آغاز شد و امسال در حدود ۱۲ کیلومتر در سراسر استان یزد این رویداد مهم در قالب موکب‌های مختلف فرهنگی، هنری، پذیرایی و.. اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم استان یزد همواره در امر اطعام غدیر پیشتاز بودند تصریح کرد: در بحث اطعام غدیر همواره نهادهای فرهنگی در این امر پیش قدم بودند و این جریان امروز در بین خانواده‌ها، سادات، بزرگان و پیشکسوتان نهادینه شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: از دیگر آداب روز غدیر خم روزه غدیر است و بسیاری از مردم ما برای افطار روز غدیر خود را آماده می‌کند، علاوه بر این افرادی که فرزندشان متولد این ایام هستند، در این روزها برای فرزندان خود عقیقه می‌کنند و آن را در این روز اطعام می‌کنند.

نجیمی تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری مجموعه‌های مردمی و مراکز خیریه اولویت اطعام غدیر به افراد تحت پوشش کمیته امداد و … بوده است، با افتخار بسیاری از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و خیریه‌ها در روز عید ولایت، مهمان مولای متقیان حضرت علی (ع) هستند، یا سفرهای اطعام پهن می‌شود و یا درب منازل با احترام غذا توزیع می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه احیا نماز عید غدیر، توسط یکی از علمای یزد صورت گرفت، از برگزاری نماز عید غدیر در صبح روز عید در کنار قبور شهدای امیرچقماق خبر داد.

نجیمی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد این روزها شادمانه غدیر را برپا می‌کنند گفت: سالیان سال چشم انتظار بودیم ترمینال قدیم به پردیس فرهنگی تبدیل شود که مصوبه آن آمده و این امر مقدمه‌ای است تا شهر فرهنگی در یزد داشته باشیم، یک مکان تجمیعی در آینده برای بسیاری از رویدادهای فرهنگی، رخدادها و فعالیت‌های دیگر در شأن استان یزد نیاز بود.

وی همچنین از برپایی مسابقات کتابخوانی، ورزشی و فرهنگی در سراسر استان خبر داد و گفت: بسیاری از این مسابقات از عید قربان آغاز شده است تا در روز عید غدیر اهدای جوایز انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه زیارت غدیریه امام هادی (ع) احیا شده و در دستور کار قرار گرفت، در این زیارت نفیس که بیش از ۳۰ آیه قرآن در مدح حضرت علی (ع) و ۱۰۰ مورد از اوصاف حضرت امیرالمؤمنین را مشاهده می‌کنیم که امام هادی (ع) در زیارت قبر جد خود این زیارت شریف را خواندن و به یادگار گذاشتند.

نجیمی گفت: از دیگر برنامه‌های ما ترویج و توسعه زیارت غدیر و خطبه غدیر است، برای اینکه بعد معنوی و علمی کار را در جامعه توسعه دهیم، قرائت زیارت غدیر و برپایی جشن‌ها در مساجد، حسینیه‌ها، کمک کننده برای رسیدن به اهداف در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: برنامه‌های شهر غدیر و مهمانی کیلومتری در روز سه شنبه پنج تیر ماه از عصر آغاز می‌شود و در آن ۱۱۰ موکب از غرفه‌های فرهنگی، پذیرایی، غرفه کودک و نوجوان، موکب تخصصی درمان با ویزیت رایگان برپا می‌شود، در این روز مجموعه‌های مختلفی همچون گروه‌های تخصصی قرآن، نهج‌البلاغه و حضور دارند و ۲۰۰ دیگ غذا پخت و توزیع می‌شود.

نظر شما