شناسهٔ خبر: 67317024 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختصاصی ایرنا:

مدیر عملیات حج ۱۴۰۳: ۱۷ هزار حاجی با پروازهای ترانزیتی به کشور باز می‌گردند

تهران - ایرنا - مدیر عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ با بیان اینکه ۱۷ هزار حاجی به صورت ترانزیتی به کشور باز می‌گردند، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده همه پروازها از عربستان به ایران از فرودگاه‌های مدینه منوره و جده به ۲۱ ایستگاه پروازی کشور انجام خواهد پذیرفت.

صاحب‌خبر -

غلامرضا رضایی که در عربستان سعودی به سر می برد، روز شنبه دوم تیر ۱۴۰۳ در گفت وگو با خبرنگار حج و اوقاف ایرنا با تشریح آخرین جزییات بازگشت حجاج ایرانی افزود: پروازهای حجاج ایرانی براساس برنامه ریزی و جداول پروازی تعیین شده در حال انجام است.

وی ادامه داد: پروازهای بازگشت از دو فرودگاه مدینه منوره و جده انجام می گیرد؛ پروازها به ۲۱ ایستگاه پروازی کشور صورت می پذیرد که در این میان ایستگاه پروازی تهران و سپس مشهد بیشترین مقاصد حجاج محسوب می شوند.

رضایی با بیان اینکه پروازها از صبح جمعه یکم تیر ماه آغاز شده است، گفت: پروازهای بازگشت از فرودگاه مدینه تا ۲۲ تیر ماه و پروازهای بازگشت نیز تا ۲۴ تیر ماه به طول می انجامد.

مدیر عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ در خصوص پروازهای جده و مدینه افزود: پروازهای زائران «مدینه بعد» یعنی حجاجی که ابتدا به مکه مکرمه اعزام شده بودند و از فرودگاه جده به عربستان آمده اند از فرودگاه مدینه منوره انجام می گیرد و پروازهای بخشی از حجاج «مدینه قبل» یعنی حجاجی که ابتدا به مدینه منوره مشرف شده بودند، از جده انجا می شود.

وی گفت: بخشی از حجاج «مدینه قبل» یعنی حدود ۱۷ هزار نفر نیز از طریق فرودگاه مدینه به کشور بازمی گردند و به این نوع پروازها که در زمان ورود به فرودگاه مدینه وارد شده اند و در زمان بازگشت نیز از این ایستگاه هوایی به کشور بازمی گردند، «پروازهای ترانزیتی» گفته می شود.

رضایی در خصوص تعداد پروازها اظهار کرد: سهم فرودگاه مدینه منوره ۲۲۷ پرواز و سهم فرودگاه جده نیز ۱۵۱ پرواز است که جمعا ۳۷۷ پرواز از عربستان انجام می گیرد.

مدیرعملیات حج تمتع ۱۴۰۳ در توصیه پروازهای بازگشت تصریح کرد: حجاج از قرار دادن پاور بانک، آب زمزم، نوشابه، اسپری، کپسول گاز کوچک و مواد آتش‌زا در ساک‌های بزرگ خودداری کنند.

رضایی گفت:‌ حجاج در صورتی که قصد به همراه بردن آب زمزم را دارند به تعداد بسیار محدود همراه خود در کیف دستی داشته باشند.

وی همچنین درخصوص زائران مدینه بعد نیز افزود: زائران مدینه بعد از صبح پنجشنبه در حال عزیمت به مدینه منوره هستند؛ اعزام زائران مدینه بعد نیز با قطار سریع السیر حرمین انجام می گیرد و همه تمهیدات برای انتقال آنان اندیشیده شده است.

نظر شما