شناسهٔ خبر: 67318587 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

بازگشت ۱۷ هزار حجاج ایرانی با پرواز‌های ترانزیتی

مدیر عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ با بیان اینکه ۱۷ هزار حجاج بصورت ترانزیتی با کشور باز می‌گردند، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده همه پرواز‌ها از عربستان به ایران از فرودگاه‌های مدینه منوره و جده به ۲۱ ایستگاه پروازی کشور انجام خواهد پذیرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ غلامرضا رضایی که در عربستان سعودی به سر می‌برد با تشریح آخرین جزییات بازگشت حجاج ایرانی افزود: پرواز‌های حجاج ایرانی براساس برنامه ریزی و جداول پروازی تعیین شده در حال انجام است.

وی ادامه داد: پرواز‌های بازگشت از دو فرودگاه مدینه منوره و جده انجام می‌گیرد؛ پرواز‌ها به ۲۱ ایستگاه پروازی کشور صورت می‌پذیرد که در این میان ایستگاه پروازی تهران و سپس مشهد بیشترین مقاصد حجاج محسوب می‌شوند.

رضایی با بیان اینکه پرواز‌ها از صبح جمعه یکم تیر ماه آغاز شده است، گفت: پرواز‌های بازگشت از فرودگاه مدینه تا ۲۲ تیر ماه و پرواز‌های بازگشت نیز تا ۲۴ تیر ماه به طول می‌انجامد.

مدیر عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ در خصوص پرواز‌های جده و مدینه افزود: پرواز‌های زائران «مدینه بعد» یعنی حجاجی که ابتدا به مکه مکرمه اعزام شده بودند و از فرودگاه جده به عربستان آمده اند از فرودگاه مدینه منوره انجام می‌گیرد و پرواز‌های بخشی از حجاج «مدینه قبل» یعنی حجاجی که ابتدا به مدینه منوره مشرف شده بودند، از جده انجا می‌شود.

وی گفت: بخشی از حجاج «مدینه قبل» یعنی حدود ۱۷ هزار نفر نیز از طریق فرودگاه مدینه به کشور بازمی گردند و به این نوع پرواز‌ها که در زمان ورود به فرودگاه مدینه وارد شده اند و در زمان بازگشت نیز از این ایستگاه هوایی به کشور بازمی گردند، «پرواز‌های ترانزیتی» گفته می‌شود.

رضایی در خصوص تعداد پرواز‌ها اظهار کرد: سهم فرودگاه مدینه منوره ۲۲۷ پرواز و سهم فرودگاه جده نیز ۱۵۱ پرواز است که جمعا ۳۷۷ پرواز از عربستان انجام می‌گیرد.

مدیرعملیات حج تمتع ۱۴۰۳ در توصیه پرواز‌های بازگشت تصریح کرد: حجاج از قرار دادن پاور بانک، آب زمزم، نوشابه، اسپری، کپسول گاز کوچک و مواد آتش‌زا در ساک‌های بزرگ خودداری کنند.

رضایی گفت: حجاج در صورتی که قصد به همراه بردن آب زمزم را دارند به تعداد بسیار محدود همراه خود در کیف دستی داشته باشند.

وی همچنین درخصوص زائران مدینه بعد نیز افزود: زائران مدینه بعد از صبح پنجشنبه در حال عزیمت به مدینه منوره هستند؛ اعزام زائران مدینه بعد نیز با قطار سریع السیر حرمین انجام می‌گیرد و همه تمهیدات برای انتقال آنان اندیشیده شده است. / ایرنا

نظر شما