شناسهٔ خبر: 67309231 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

حاجی‌های ایرانی چه زمانی به کشور بازمی‌گردند؟

با نخستین پروازها از دو فرودگاه مدینه و جده به مقصد اهواز و تهران، خروج زائران کشورمان از سرزمین وحی آغاز شد.

صاحب‌خبر -
حاجی‌های ایرانی چه زمانی به کشور بازمی‌گردند؟
کد خبر: 664286
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۲ ۱۲:۱۰:۳۱

بازگشت حجاج به کشور آغاز شد.

به گزارش تسنیم، با نخستین پروازها از دو فرودگاه مدینه و جده به مقصد اهواز و تهران، خروج زائران کشورمان از سرزمین وحی آغاز شد.

با آغاز پروازهای بازگشت حجاج کشورمان از صبح روز جمعه (یکم تیر) از دو فرودگاه مدینه و جده، نخستین کاروان‌های زائران ایرانی سرزمین وحی را ترک کردند.

اولین پرواز بازگشت حجاج ایرانی به مقصد اهواز ساعت ۵:۲۰ دقیقه صبح روز جمعه (به وقت عربستان) با ۲۶۳ زائر فرودگاه مدینه را ترک کرد و دومین پرواز نیز از فرودگاه جده به مقصد تهران صورت گرفت.

به گفته محمد معصومی؛ نماینده ایران ایر در عربستان در موسم حج تمتع ۱۴۰۳ پروازهای بازگشت زائران «مدینه قبل» از فرودگاه جده و زائران «مدینه بعد» که در این مرحله برای زیارت به شهر پیامبر سفر می‌کنند از فرودگاه مدینه به میهن اسلامی بازمی‌گردند.

همچنین در پروازهای ۴ روز نخست مدینه به کشور روزانه بیش از ۴۰۰۰ زائر مدینه قبل به صورت ترانزیت از این شهر راهی ایران می‌شوند.

از مجموع ۸۷ هزار و ۶۵۰ زائر ایرانی حج امسال قرار است حدود ۵۰ هزار حاجی از فرودگاه مدینه و بقیه حجاج از فرودگاه جده از طریق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به کشور منتقل شوند.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، آخرین پرواز ۲۴ تیرماه (هشتم محرم) از فرودگاه جده به مقصد تهران خواهد بود و با این پرواز نیروهای ستادی و اجرایی به کشور باز خواهند گشت.

 

برچسب‌ها:

نظر شما