شناسهٔ خبر: 67294046 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

از صبح امروز؛

حجاج جمهوری اسلامی ایران به کشور بازگشتند

نخستین کاروان‌های زائران ایرانی با آغاز پرواز‌های بازگشت حجاج کشورمان از صبح امروز از دو فرودگاه مدینه و جده سرزمین وحی را ترک کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، نخستین کاروان‌های زائران ایرانی با آغاز پرواز‌های بازگشت حجاج کشورمان از صبح امروز (جمعه، اول تیر) از دو فرودگاه مدینه و جده سرزمین وحی را ترک کردند.

اولین پرواز بازگشت حجاج ایرانی به مقصد اهواز ساعت ۵:۲۰ دقیقه صبح امروز (به‌وقت عربستان) با ۲۶۳ زائر، فرودگاه مدینه را ترک کرد و دومین پرواز نیز از فرودگاه جده به مقصد تهران صورت گرفت.

به‌گفته «محمد معصومی» نماینده ایران‌ایر در عربستان در موسم حج تمتع ۱۴۰۳ پرواز‌های بازگشت زائران «مدینه‌قبل» از فرودگاه جده و زائران «مدینه‌بعد» که در این مرحله برای زیارت به شهر پیامبر (ص) سفر می‌کنند، از فرودگاه مدینه به میهن اسلامی بازمی‌گردند.

همچنین در پرواز‌های چهار روز نخست مدینه به کشور، روزانه بیش از چهار هزار زائر مدینه‌قبل به‌صورت ترانزیت از این شهر راهی ایران می‌شوند.

از مجموع ۸۷ هزارو ۶۵۰ زائر ایرانی حج امسال قرار است حدود ۵۰ هزار حاجی از فرودگاه مدینه و بقیه حجاج از فرودگاه جده از طریق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به کشور منتقل شوند.

طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، آخرین پرواز ۲۴ تیر (هشتم محرم) از فرودگاه جده به مقصد تهران خواهد بود و با این پرواز نیرو‌های ستادی و اجرایی به کشور باز خواهند گشت.

انتهای پیام/ 118

نظر شما