شناسهٔ خبر: 67293395 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

آغاز بازگشت حجاج ایرانی به کشور+ جزئیات

مهر : با نخستین پروازها از از دو فرودگاه مدینه و جده خروج زائران کشورمان از سرزمین وحی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

با آغاز پروازهای بازگشت حجاج کشورمان از صبح امروزجمعه (یکم تیر) از دو فرودگاه مدینه و جده، نخستین کاروان‌های زائران ایرانی سرزمین وحی را ترک کردند.

خبر مرتبط
گرما جان حاجیان را گرفت/ مصر رکورددار فوت حجاج در مناسک حج تمتع امسال شد+ تعداد کشته‌ها

گرمای طاقت‌فرسای امسال در مکه مکرمه که در روز عید قربان تا 48 درجه نیز رسید؛ بار دیگر موسم حج را با مرگ زائران همراه کرد.

اولین پرواز بازگشت حجاج ایرانی به مقصد اهواز ساعت ۵:۲۰ دقیقه صبح امروز (بوقت عربستان) با ۲۶۳ زائر فرودگاه مدینه را ترک کرد و دومین پرواز نیز از فرودگاه جده به مقصد تهران صورت گرفت.

بگفته محمد معصومی نماینده ایران ایر در عربستان در موسم حج تمتع ۱۴۰۳ پروازهای بازگشت زائران «مدینه قبل» از فرودگاه جده و زائران «مدینه بعد» که در این مرحله برای زیارت به شهر پیامبر سفر می‌کنند از فرودگاه مدینه به میهن اسلامی بازمی گردند.

همچنین در پروازهای ۴ روز نخست مدینه به کشور روزانه بیش از ۴۰۰۰ زائر مدینه قبل به صورت ترانزیت از این شهرراهی ایران می‌شوند.

از مجموع ۸۷ هزارو ۶۵۰ زائر ایرانی حج امسال قرار است حدود ۵۰ هزار حاجی از فرودگاه مدینه و بقیه حجاج از فرودگاه جده از طریق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به کشور منتقل شوند.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، آخرین پرواز ۲۴ تیرماه (هشتم محرم) از فرودگاه جده به مقصد تهران خواهد بود و با این پرواز نیروهای ستادی و اجرایی به کشور باز خواهند گشت.

نظر شما