شناسهٔ خبر: 67321706 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آخرین جزئیات بازگشت حجاج ایرانی به کشور/ ۳۷۷ پرواز بازگشت از عربستان انجام می‌شود

مدیرعملیات حج تمتع ۱۴۰۳ توضیحاتی را درباره پروازهای حجاج ایرانی به کشور ارائه داد و گفت: این پروازها بر اساس برنامه‌ریزی و جداول پروازی تعیین شده در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، غلامرضا رضایی درباره پروازهای بازگشت حجاج جمهوری اسلامی ایران به کشور با بیان اینکه پروازهای بازگشت از دو فرودگاه مدینه منوره و جده انجام می‌گیرد، اظهار کرد: پروازها به ۲۱ ایستگاه پروازی صورت می‌پذیرد که در این میان ایستگاه‌های پروازی تهران و سپس مشهد بیشتری مقاصد حجاج محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه پروازها از صبح روز جمعه، یکم تیر آغاز شده است، افزود: پروازهای بازگشت از فرودگاه مدینه تا بیست‌ودوم تیر و پروازهای بازگشت نیز تا بیست‌وچهارم تیر به طول می‌انجامد.

مدیر عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ در خصوص پروازهای جده و مدینه گفت: پروازهای زائران «مدینه بعد» یعنی حجاجی که ابتدا به مکه مکرمه اعزام شده بودند و از فرودگاه جده به کشور عربستان آمده‌اند، از فرودگاه مدینه منوره انجام می‌گیرد و پروازهای بخشی از حجاج «مدینه قبل» یعنی حجاجی که ابتدا به مدینه منوره مشرف شده بودند، از جده انجام می‌گیرد.

رضایی عنوان کرد: بخشی از حجاج «مدینه قبل» یعنی حدود ۱۷ هزار نفر، نیز از طریق فرودگاه مدینه به کشور بازمی‌گردند و به این نوع پروازها که زائران در زمان ورود به فرودگاه مدینه وارد شده‌اند و در زمان بازگشت نیز از این ایستگاه هوایی به کشور بازمی‌گردند، «پروازهای ترانزیتی» گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه پروازهای ترانزیتی از روز نخست اعزام‌های بازگشت تا ۵ روز ابتدایی است، گفت: به دلیل اینکه خواستیم طول مدت زمان سفر را برای حجاجی که زودتر به سرزمین وحی آمده‌اند کوتاه‌تر کنیم و از طرفی به خاطر اسلت‌های پروازی صادر شده، مجبور شدیم تا تعدادی از پروازهای زائرانی که در زمان عزیمت به مدینه اعزام شده بودند را مجدد از این شهر بازگردانیم.

مدیر عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ در خصوص تعداد پروازها نیز اظهار کرد: سهم فرودگاه مدینه منوره ۲۲۷ پرواز و سهم فرودگاه جده نیز ۱۵۱ پرواز است که در مجموع ۳۷۷ پرواز بازگشت از عربستان انجام می‌گیرد.

رضایی در توصیه پروازهای بازگشت تصریح کرد: زائران از قرار دادن پاوربانک، آب زمزم، نوشابه، اسپری، کپسول گاز کوچک و مواد آتش‌زا در ساک‌های بزرگ خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه زائران باید به دستورالعمل‌های بار توجه جدی داشته باشند، تصریح کرد: زائران در صورتی که قصد به همراه بردن آب زمزم را دارند، به تعداد بسیار محدود همراه خود در کیف دستی داشته باشند.

مدیر عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ همچنین درباره زائران مدینه بعد نیز گفت: زائران مدینه بعد از صبح روز پنجشنبه در حال عزیمت به مدینه منوره هستند؛ اعزام زائران مدینه بعد نیز با قطار سریع‌السیر حرمین انجام می‌گیرد و تمام تمهیدات برای انتقال آن‌ها اندیشیده شده است.

نظر شما