شناسهٔ خبر: 67316419 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایمن‌سازی محورهای ارتباطی آذربایجان‌ غربی برای تردد امن زوار اربعین حسینی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از آمادگی محور‌های ارتباطی استان برای تردد ایمن زائرین اربعین حسینی در سالجاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

ایمن‌سازی محورهای ارتباطی آذربایجان‌ غربی برای تردد امن زوار اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ ایرج دست‌نشان، با اشاره به اینکه فراهم‌کردن مسیری ایمن برای تردد زائرین اربعین از مهمترین اولویت‌های حوزه راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان است، افزود: مجموع اعتبارات هزینه شده در حوزه ایمنی به منظور آماده‌سازی محور‌های استان برای اربعین سال جاری ۳۰ میلیارد تومان است.

دست‌نشان تصریح کرد: با هدف افزایش ایمنی در محور‌های ارتباطی استان برای اربعین امسال تاکنون اقداماتی از جمله ایجاد روشنایی نقطه‌ای در پنج محور سلطان‌آباد ارومیه، یزدیکان و ملاجنود خوی، هواربید و قبه پیرانشهر اجرا شده است.

وی افزود: طبق برنامه مقرر شده دو هزار کیلومتر خط‌کشی جاده‌ای باهدف ایمن‌سازی محور‌های ارتباطی استان برای اربعین امسال انجام شود که تاکنون ۶۰۰ کیلومتر از آن اجرا شده است.

دست‌نشان ادامه داد: نصب چهار کیلومتر نیوجرسی، پنج کیلومتر تعمیر گاردریل، و ایمن‌سازی ۱۰ نقطه حادثه‌خیز استان از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌ غربی برای اربعین امسال است.

مدیرکل راهداری استان، با اشاره به اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی همه توان و ظرفیت خود را برای خدمات رسانی بهتر به زائرین اربعین بکارگرفته است، اضافه کرد: شانه‌سازی، رفع افتادگی شانه، اصلاح شیروانی به طور دو هزار کیلومتر، شستشوی هفت هزار تابلو و علائم، نصب دو هزار تابلو اخطاری انتظامی کامپوزیتی و ۱۰۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی از دیگر اقدامات ایمنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای اربعین سالجاری است.

نظر شما