شناسهٔ خبر: 67313496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۰۰ میلیارد ریال جهت ایمن سازی محور مواصلاتی اربعین در آذربایجان غربی هزینه شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: امسال ۳۰۰ میلیارد ریال برای تردد امن زوار اربعین در این استان هزینه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ایرج دست نشان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای افزایش ایمنی در محورهای مواصلاتی استان برای اربعین سالجاری تاکنون اقداماتی از جمله ایجاد روشنایی نقطه ای در پنج محور سلطان آباد ارومیه، یزدیکان و ملاجنود خوی، هورابید و قبه پیرانشهر اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه فراهم کردن مسیری ایمن برای تردد زائرین اربعین از مهمترین اولویت های حوزه راهداری و حمل ونقل جاده ای استان است، اظهار کرد: طبق برنامه مقرر شده ۲ هزار کیلومتر خط کشی جاده ای با هدف ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان برای اربعین امسال انجام شود.

دست نشان گفت: تاکنون ۶۰۰ کیلومتر خط کشی جاده ای محقق شده است و نصب چهار کیلومتر نیوجرسی، پنج کیلومتر تعمیر گاردریل، و ایمن سازی ۱۰ نقطه حادثه خیز استان از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی برای اربعین امسال است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همه توان و ظرفیت خود را برای خدمات رسانی بهتر به زائرین اربعین بکارگرفته است، گفت: شانه سازی، رفع افتادگی شانه، اصلاح شیروانی به طور ۲هزار کیلومتر، شستشوی هفت هزار تابلو و علائم، نصب ۲ هزار تابلو اخطاری انتظامی کامپوزیتی و ۱۰۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی از دیگر اقدامات ایمنی، اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان برای اربعین سالجاری است.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در دولت سیزدهم پذیرای جمع کثیری از زائران اربعین از کشورهای همجوار و داخل ایران است که به دلیل اب و هوای خنک همواره از این مسیر برای تردد استفاده می کنند.

در دولت سیزدهم زیرساختهای تردد امن برای این منظور فراهم شده است و سال گذشته بیش از 100 هزار زائر از این مرز تردد داشتند که پیش بینی می شود امسال این میزان سه تا پنج برابر افزایش پیدا کند.

نظر شما