شناسهٔ خبر: 67314181 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت تبیین اهمیت واقعه غدیر در جامعه اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: تبیین اهمیت واقعه غدیر در جامعه اسلامی امروز از مهمترین ضرورت‌ها است و ذکر مبانی غدیر مهمترین رسالت ما در این ایام باید باشد

صاحب‌خبر -

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت‌الاسلام منصور امامی با بیان اینکه امروز ولایت فقیه در امتداد ولایت غدیر است، اظهار کرد: لذا تبیین جایگاه این روز عظیم در جامعه اسلامی امروز از مهمترین ضرورت‌ها است و ذکر فضائل حضرت امیرالمومنین (ع) و مبانی غدیر مهمترین رسالت ما در این ایام باید باشد.

وی به لزوم خطبه‌خوانی غدیر تاکید و اجرای پویش‌های مختلف مردمی با هدف ذکر فضائل حضرت علی (ع) را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این مناسبت مهم عنوان کرد و گفت: یکی از وظایف و رسالت‌های امروز ما پرنگ کردن نمادهای اهل بیت (ع) در جامعه است.

حجت الاسلام امامی گفت: روز غدیر یوم الولایة و یوم القیام است و در روایات ده‌ها تعابیر در مورد غدیر بیان شده است و اینکه در غدیر ایستگاه‌های صلواتی برگزار شود خوب است، اما مهم تبیین جایگاه غدیر است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: روایت کردن اتفاقات مهم‌تر از اجرای برنامه‌هاست و باید جوانان را برای روایات گری حرکت‌های انقلابی و دینی پای کار بیاوریم که تبلیغات اسلامی این آمادگی را برای آموزش آن‌ها اعلام می‌دارد و باید خوبی‌ها را نشر بدهیم.

وی گفت: غدیر سیاسی‌ترین روز در تاریخ اسلام است چرا که در آن زعامت و رهبری امت و جانشینی پیامبر مطرح است و باید سیاست اسلامی و اسلام سیاسی را درست تبیین کنیم و امروز ولایت فقیه امتداد غدیر است، شیعه ۱۴۰۰ سال خون داده تا این موقعیت به دست او بیفتد و اگر این اندازه غدیر مورد اهمیت است بدلیل قدم‌هایی است که برای هدایت بشر برداشته شده است

نظر شما