شناسهٔ خبر: 67313419 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر کشور: هشتم تیرماه شاهد همه پرسی باشکوهی خواهیم بود

اردبیل- ایرنا- وزیر کشور گفت: رقابت خوبی که بین داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری شکل گرفته است، نویدبخش مشارکت بالای مردم در پای صندوق‌های آرا است و هشتم تیر ماه با حضور گسترده مردم همه پرسی باشکوهی را شاهد خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد وحیدی روز شنبه در جریان سفر یک روزه به استان اردبیل در شهرستان مرزی پارس آباد مغان اظهار کرد: روند کارهای اجرایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به خوبی انجام گرفته است و استانداران، فرمانداران و بخشداران و همه دست اندرکاران و فراجا که مسئولیت حفاظت همه پرسی را بر عهده دارد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که تامین ارتباطات امن را عهده دار است و صدا و سیما و دیگر دستگاه‌ها به وظایف خود عمل می‌کنند و از آمادگی لازم برخوردارند.

وی افزود: کارها در مسیر درست خود پیش می‌رود و داوطلبان محترم نیز در نشست‌های تلویزیونی و سفرهای استانی، برنامه‌های خود را به مردم معرفی می‌کنند و برای یک انتخابات سالم و امن برنامه ریزی و پیش بینی‌های لازم انجام شده است.

وزیر کشور ادامه داد: داوطلبان و هواداران نیز باید در کنار شور و شعور انتخاباتی، ضوابط قانونی را در بحث و گفت و گو مد نظر قرار داده از تخریب همدیگر خودداری کنند.

وحیدی همچنین گفت: البته به نظر می‌رسد داوطلبان این موارد را رعایت می‌کنند و از هواداران بیشتر انتظار داریم موضوعات را رعایت کنند و ستادهای انتخاباتی هم ضوابط قانونی را رعایت و از تخریب همدیگر و انتشار گزارش‌های غلط خودداری کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه فضای سالم و خوبی در انتخابات وجود دارد و امیدواریم همین طور ادامه یابد، اضافه کرد: تا آخر وقت چهارشنبه وقت تبلیغات انتخابات است و روز پنجشنبه تبلیغات ممنوع خواهد بود و روز جمعه نیز شاهد حضور مردم فهیم کشور در پای صندوق‌های آرا خواهیم بود.

زمینه استفاده مردم از جاذبه‌های گردشگری رودخانه مرزی پارس آباد فراهم می‌شود

وزیر کشور همچنین در خصوص چگونگی استفاده مرزنشینان پارس آباد مغان از جاذبه‌های گردشگری رودخانه و نوار مرزی این شهرستان گفت: مردم انتظار بهره مندی از این منطقه گردشگری را دارند، با وجود اینکه این منطقه، مرزی است و محدودیت ها و ملاحظات خاص خود را دارد، اما باید در این زمینه چاره اندیشی شده و فرصتی فراهم شود تا مردم بتوانند از مواهب ساحل رودخانه مرزی به عنوان تفرجگاه استفاده کنند و این موضوع را طی جلسه ای با مسئولان امر پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا وزیر کشور صبح امروز با استقبال سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل و جمعی از مسئولان استانی از فرودگاه پارس‌آباد وارد استان اردبیل شد.

وی در بازدید از محل ساماندهی رود ارس در منطقه پارس‌آباد مغان، اظهار کرد: به دلیل ورود بخشی از جریان آب رود ارس از سمت کشور آذربایجان به خاک کشورمان، بخشی از خاک‌مان از دست رفته بود که نسبت به الحاق مجدد ۳۰۰ هکتار از اراضی کشورمان با طرف کشور جمهوری آذربایجان هماهنگی‌ لازم انجام شده است.

وحیدی اضافه کرد: بر اساس قول پیمانکار پروژه و پیگیری‌های ویژه و مستمر استاندار اردبیل این پروژه تا پایان شهریورماه سال جاری به بهره‌برداری رسیده و نهایتا ۳۰۰ هکتار از اراضی کشورمان مجددا در خاک جمهوری اسلامی ایران احیا خواهد شد.

وزیر کشور همچنین در بازدید از عملیات اجرایی معدن مس مشگین شهر اظهار کرد: معدن مس مشکین‌شهر با ظرفیت برداشت ۳۷۰ میلیون تن طی چند ماه آتی به بهره‌برداری کامل خواهد رسید

وی گفت: معدن مس مشکین‌شهر در حال حاضر ظرفیت ۳۷۰ میلیون تن شناسایی شده که امکان افزایش به یک میلیارد تن وجود دارد و اعتبار سرمایه گذاری بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریالی بوده است.

بازدید از پروژه‌های مرزی و عمرانی و آغاز بهره‌برداری رسمی از تقاطع نیایش اردبیل از برنامه‌های وزیر کشور در سفر یک‌ روزه به استان اردبیل خواهد بود.

نظر شما