شناسهٔ خبر: 67395651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار زنجان:

کشور اگر قدرتمند باشد در مذاکره هم قوی حاضر خواهد شد

استاندار زنجان گفت: دولت سیزدهم همه تخم‌مرغ‌هایش را داخل سبد مذاکره نگذاشت، وقتی در داخل کشور قوی باشی، در مذاکره هم می‌شود دستِ بالا را داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن افشارچی، امروز_ پنجشنبه هفتم تیر- در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت با بیان اینکه شهید بهشتی و شهید رئیسی هر دو برخاسته از قوه قضائیه و هر دو ایجاد کننده نقطه عطف در تاریخ نظام جمهوری اسلامی بودند، اظهار کرد: شعار دولت شهید رئیسی «دولت مردمی و ایران قوی» بود و دولت سیزدهم در مسیر شعارهایی که داد، حرکت کرد.

وی افزود: کارهایی زیادی در دولت شهید رئیسی انجام شد اما کارهای انجام نشده‌ای هم باقی ماند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کشور باید با تکیه بر توانمندی داخلی به موفقیت برسد، اضافه کرد: دولت سیزدهم همه تخم‌مرغ‌هایش را داخل سبد مذاکره نگذاشت، وقتی در داخل کشور قوی باشی، در مذاکره هم می‌شود دستِ بالا را داشت.

افشارچی با اشاره به اینکه دنیا فقط چند کشور نیست، در دولت سیزدهم افزایش ۲۰۰ درصدی تجارت با آفریقا محقق شد، اضافه کرد: عضویت در شانگهای و بریکس ظرفیت‌های جدیدی برای کشور ایجاد کرد، دولت سیزدهم به دنبال خلق فرصت‌های متعدد در ارتباطات خارجی بود.

وی ایجاد رفاه عمومی و بهینه‌سازی معیشت و اقتصاد را از مؤلفه‌های قوی شدن کشور برشمرد و گفت: دولت، کشور را با تورم حدود ۵۰ درصد تحویل گرفت و تاکنون بیش از ۱۰ واحد آن کم شده است.

استاندار زنجان با اشاره به اصلاح ارتباطات با کشورهای همسایه و ارتباط‌گیری با کشورهای چین و روسیه و عضویت در بریکس، اضافه کرد: همین ارتباطات باعث گشایش شده است.

افشارچی با بیان اینکه ایجاد مسیرهای حمل‌ونقلی و ایجاد گذرگاه‌ها نیز از دیگر اقدامات دولت فعلی بوده است، اضافه کرد: وجه تمایز دیگر دولت با دولت‌های قبلی کاهش وابستگی به نفت است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم از انجام کارهای بزرگ ترسی ندارد، گفت: یکی از مصادیق این کارهای بزرگ مسکن ملی است که با وجود سختی‌های بسیار دولت آن را با جدیت پیگیری می‌کند.

استاندار زنجان در ادامه از راه‌اندازی بنادر خشک در کشور خبر داد و گفت: انجام مذاکرات برای ساخت لوکوموتیو و توسعه ارتباطی نیز از دیگر اقداماتی است که توسط دولت انجام شده و پیگیری می‌شود.

وی گفت: مزیت کشور ما تنها نفت نیست که اگر نباشد، نتوانیم کاری انجام دهیم، بلکه گذرگاه شمال- جنوب به عنوان مهم‌ترین مسیر ترانزیتی کشور در بخش‌های ریلی، جاده‌ای و دریایی در حال تکمیل است.

افشارچی با بیان اینکه برای رسیدن کشور به این مرحله ۴۴ سال تلاش شده است، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری «ما از بخش زیادی از مسیر با وجود شیب تند عبور کرده و به قله‌ها نزدیک شده‌ایم» بنابراین امروز، روز خسته شدن و ناامیدی نیست، بلکه روز شوق، امید و حرکت است و مسئولان کشور باید با این روحیه حرکت کنند.

نظر شما