شناسهٔ خبر: 67314111 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر کشور:

هشتم تیرماه شاهد همه پرسی باشکوهی خواهیم بود

وزیر کشور گفت: رقابت خوبی که بین داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری شکل گرفته است، نویدبخش مشارکت بالای مردم در پای صندوق‌های آرا است.

صاحب‌خبر -

احمد وحیدی روز شنبه در جریان سفر یک روزه به استان اردبیل در شهرستان مرزی پارس آباد مغان اظهار کرد: روند کارهای اجرایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به خوبی انجام گرفته است و استانداران، فرمانداران و بخشداران و همه دست اندرکاران و فراجا که مسئولیت حفاظت همه پرسی را بر عهده دارد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که تامین ارتباطات امن را عهده دار است و صدا و سیما و دیگر دستگاه‌ها به وظایف خود عمل می‌کنند و از آمادگی لازم برخوردارند.

وی افزود: کارها در مسیر درست خود پیش می‌رود و داوطلبان محترم نیز در نشست‌های تلویزیونی و سفرهای استانی، برنامه‌های خود را به مردم معرفی می‌کنند و برای یک انتخابات سالم و امن برنامه ریزی و پیش بینی‌های لازم انجام شده است.

وزیر کشور ادامه داد: داوطلبان و هواداران نیز باید در کنار شور و شعور انتخاباتی، ضوابط قانونی را در بحث و گفت و گو مد نظر قرار داده از تخریب همدیگر خودداری کنند.

وحیدی همچنین گفت: البته به نظر می‌رسد داوطلبان این موارد را رعایت می‌کنند و از هواداران بیشتر انتظار داریم موضوعات را رعایت کنند و ستادهای انتخاباتی هم ضوابط قانونی را رعایت و از تخریب همدیگر و انتشار گزارش‌های غلط خودداری کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه فضای سالم و خوبی در انتخابات وجود دارد و امیدواریم همین طور ادامه یابد، اضافه کرد: تا آخر وقت چهارشنبه وقت تبلیغات انتخابات است و روز پنجشنبه تبلیغات ممنوع خواهد بود و روز جمعه نیز شاهد حضور مردم فهیم کشور در پای صندوق‌های آرا خواهیم بود.

زمینه استفاده مردم از جاذبه‌های گردشگری رودخانه مرزی پارس آباد فراهم می‌شود

وزیر کشور همچنین در خصوص چگونگی استفاده مرزنشینان پارس آباد مغان از جاذبه‌های گردشگری رودخانه و نوار مرزی این شهرستان گفت: مردم انتظار بهره مندی از این منطقه گردشگری را دارند، با وجود اینکه این منطقه، مرزی است و محدودیت ها و ملاحظات خاص خود را دارد، اما باید در این زمینه چاره اندیشی شده و فرصتی فراهم شود تا مردم بتوانند از مواهب ساحل رودخانه مرزی به عنوان تفرجگاه استفاده کنند و این موضوع را طی جلسه ای با مسئولان امر پیگیری خواهیم کرد.

کشور ۲.۵ سال گذشته بدون وابستگی به خارج در مسیر پیشرفت بود

وزیر کشور با اشاره به تلاش‌های انجام شده و پروژه‌های به اجرا درآمده در دوره خدمت دولت سیزدهم گفت: کشور در ۲.۵ سال گذشته با وجود همه مشکلات بدون وابستگی به خارج در مسیر پیشرفت قرار داشت.

 

وی افزود: سه سد آماده افتتاح یا پیشرفت پروژه ریلی اردبیل از ۸۰ کیلومتر به حدود ۱۴۲ کیلومتر که بیشتر شامل تونل و پل بوده یا در بحث برق و راه اقدام‌ها در همین مدت دو سال و نیم گذشته از دوره خدمت دولت سیزدهم به سرانجام رسیده است.

وزیر کشور بیان کرد: پروژه پایاب سد خدا آفرین و قرار گرفتن ۳۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی زیر کشت آبی و حمایت‌هایی که از بخش خصوصی انجام گرفته از جمله کاری که در معدن مس مشگین‌شهر انجام شده، بسیار کار بزرگی است که می‌تواند درآمد خوبی برای استان هم داشته باشد.

وی با اشاره به پروژه‌های شهری از جمله پل بسیج و نیایش اضافه کرد: کارهای صورت گرفته در این مدت چهره اردبیل را تغییر داده و این نشان دهنده کار شبانه‌روزی واقعی است.

وحیدی تاکید کرد: البته این حرکت بزرگ مجاهدانه‌ای که صورت گرفته در واقع وظیفه ماست که در ذیل یک فرهنگ اصیل و مهم استقلال‌طلبی، روی پای خود حرکت کردن بدون گره زدن کارها به خارج اتفاق افتاده است.

وی عنوان کرد: این در حالی است که برخی همچنان می‌گویند که ابتدا باید مسائل ما با خارجی‌ها حل شود تا کشور پیشرفت کند، در حالی که این کارهای بزرگ با وجود همه فشارها و تهدیدهای دشمن انجام شده است.

وزیر کشور با تاکید بر اهمیت این بینش و روشی که در نتیجه این بینش اتفاق افتاده است، گفت: هیچ وقت رئیس جمهور شهید، آیت‌الله رئیسی نگفت که کار نمی‌شود برای مثال چون تحریم هستیم.

وی ادامه داد: تحریم ظالمانه کار دشمن ستیزه‌جوی، ستمگر و استثمارگر است که البته در اقدام سبوعانه خود محکوم است اما ببنید در برابر چشمان دنیا چه بر سر مردم فلسطین می‌آورند و چه جنایت‌های می‌کنند با به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان که تعدشان دارد به ۴۰ هزار نفر می‌رسد.

وحیدی بیان کرد: آیا با وجود چنین دشمنی، چنین شیطان اکبری می‌توان کنار آمد تا برای مثال یک چهره انسانی از خود نشان دهد؛ با این دشمن بارها مبارزه کردیم و او را به زمین کوبیدیم و در همه راهبردهایش به لطف الهی و توجه اهل بیت (ع) شکست خورده است، اما ما در میانه این همه دشمنی‌ها این پیروزی‌ها را به دست آوردیم.

وی اظهار کرد: کشورهایی که خود را وابسته کردند، بسیار وضع نامناسب و دچار درماندگی بزرگی هستند اما ما به نام شهدا کارها را پیش می‌بریم.

وزیر کشور تصریح کرد: ما خدا را داریم، شهدا را داریم، ایمان مستقر مردم را داریم، این اراده‌های بلند و قدم‌های استوار را داریم که کم چیزی نیست و با همین‌ها اتفاق‌های بزرگ می‌افتد و نباید راهی که خدا نشان داده و به نتیجه می‌رسیم را ببندیم و کنار بگذاریم و دوباره بنشینیم ببینیم که آمریکا چکار می‌کند.

وی تاکید کرد: چنین کاری اشتباه است و ملت ما هیچ‌گاه نمی‌پذیرد که راهی که در این ۲.۵ سال خداوند بر ما گشود و این حرکت را الان در سطح کشور شاهدیم که به دست خودمان رقم خورده است را دوباره برگردیم.

نظر شما