شناسهٔ خبر: 67313074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی:

هماهنگی بین دستگاهی برای اعزام زائران اربعین ضروری است

تبریز- ایرنا- سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: هماهنگی بین دستگاه های مختلف اجرایی و خدماتی برای اعزام زائران اربعین حسینی از استان لازم و ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، تراب محمدی روز شنبه در جلسه ستاد اربعین استان، با اشاره به اینکه برنامه‌های اربعین حسینی نباید متکی به امکانات و اعتبارات دولتی باشد، اظهار کرد: این برنامه ها باید به دست مردم انجام شود که البته دولت هم وظیفه هماهنگی و پشتیبانی از این برنامه‌ها را بر عهده دارد.

وی رمز ماندگاری و زنده بودن فرهنگ عاشورا را مردمی بودن آن عنوان کرد که بر این اساس برنامه‌های بزرگداشت اربعین هم باید توسط مردم برگزار شود.

محمدی عشق و علاقه هیأت‌ های مردمی و موکب‌های حسینی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: ستاد عتبات عالیات آذربایجان شرقی باید یک هماهنگی جدی میان گروه‌های مردمی و موکب‌ها ایجاد کند تا خدمات آنها به بهترین شکل به زائران ارائه شود.

وی نقل و انتقال زائران را یکی از مهمترین مباحث مربوط به ستاد اربعین برشمرد و خواستار هماهنگی دستگاه‌های مسئول برای تامین ناوگان حمل‌ و نقل با هزینه متعارف و منصفانه برای نقل و انتقال زائران به نقاط مرزی شد.


آذربایجان شرقی استان معین پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان غربی برای خدمت رسانی به زایران انتخاب شده است
سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری و دبیر ستاد اربعین آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اعزام ۶ میلیون زائر ایرانی اربعین در سال گذشته، گفت: فعالیت ستاد اربعین در داخل مرزهای کشورمان متمرکز است و این ستاد همانند سال گذشته در قالب ۱۵ کمیته کاری فعالیت می‌کند.

جعفر رزمی افزود: آذربایجان شرقی به عنوان استان معین پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان غربی انتخاب شده و باید در خدمت‌رسانی به زائران اعزامی از این نقطه ایفای نقش کند، ضمن اینکه در مرز مهران هم به دلیل حجم بالای زائران مسئولیت‌هایی بر عهده ما گذاشته شده است.

وی هماهنگی ظرفیت‌های استانی برای اعزام زائران و هماهنگی موکب‌های استانی برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین را از دیگر وظایف ستاد اربعین برشمرد.

نظر شما