شناسهٔ خبر: 67395809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آتش‌سوزی مغازه فست‌فود با تلاش آتش‌نشانان مهار شد/ جلوگیری از فاجعه در مغازه فروش قلیان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از اطفای حریق رستوران در بلوار جمهوری‌اسلامی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، ابراهیم بابایی با اشاره به مهار حریق یک رستوران در بلوار جمهوری‌اسلامی با تلاش آتش‌نشانان و جلوگیری از سرایت آتش به واحدهای تجاری مجاور، اظهار کرد: در تماس مردمی با سامانه آتش‌نشانی کرمان، از آتش‌سوزی یک باب رستوران خبر داده شد که ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی، نیروهای ویژه اطفای حریق را از ایستگاه عملیاتی شماره هفت به محل حادثه اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور به‌موقع آتش‌نشانان در کمتر از سه دقیقه در محل حادثه، افزود: پس از رسیدن نیروها به محل، مشاهده شد طبقه همکف این مغازه طعمه حریق شده و شعله‌های آتش و دود به‌سرعت در حال گسترش و سرایت به اطراف و طبقه فوقانی است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمان تصریح کرد: آتش‌نشانان با سرعت‌عمل و استفاده از تجهیزات تنفسی و اطفای حریق، در کمترین زمان ممکن با باز کردن درِ مغازه، خود را به کانون آتش رساندند و نسبت به اطفای حریق، تخلیه دود و ایمن‌سازی محل حادثه اقدام کردند.

وی ادامه داد: حضور به‌موقع آتش‌نشانان موجب شد تا با وجود مقادیری از مواد قابل اشتعال در این قسمت، آتش در همان لحظات اولیه مهار شود و از گسترش حریق و سرایت شعله‌های آن به سایر قسمت‌ها و بروز خسارات بیشتر جلوگیری شود.

حسینخانی هم چنین با اشاره به آتش‌سوزی مغازه فروش قلیان و زغال افزود: شب گذشته یک باب مغازه فروش قلیان و زغال واقع در بلوار امام رضا (ع)، دچار آتش‌سوزی شد که با حضور به‌موقع آتش‌نشانان ایستگاه شماره شش مهار شد.

وی با اشاره به بررسی علت حوادث توسط کارشناسان، یادآور شد: خوشبختانه در این حوادث به هیچ‌یک از شهروندان صدمه‌ای نرسید و با توجه به وجود چندین سیلندر گاز، آتش‌نشانان با روش‌های صحیح فنی و عملیاتی، از بروز فاجعه و انفجار سیلند گاز LPJ و پیشروی و سرایت آتش به و واحدهای تجاری هم‌جوار جلوگیری کردند.

نظر شما