شناسهٔ خبر: 67395814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دعوت علمای اهل سنت گلستان از مردم برای خلق حماسه‌ در هشت تیر

گنبدکاووس- ایرنا- علمای اهل سنت گلستان از اقوام و مذاهب مختلف همانند سایر مردم ایران اسلامی با تبعیت از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم حضور حداکثری در انتخابات هشتم تیر برای نمایش اقتدار کشور، ملت ایران را دعوت به مشارکت پرشور در این رویداد سیاسی برای خلق حماسه‌ای دیگر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علمای اهل سنت ترکمن و بلوچ استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تلاش‌ دشمنان برای کم اهمیت نشان دادن انتخابات هشتم تیر به ویژه با فعالیت در فضای مجازی از هموطنان شیعه و سنی و حتی غیر مسلمان خواستند با حضور پای صندوق‌های رای، وحدت و همدلی خود را به نمایش بگذارند.

امام جمعه روستای یانبلاغ شهرستان مراوه‌تپه با تاکید بر لزوم شرکت در انتخابات برای جلوگیری از رسیدن دشمنان به هدفشان که همان کم اهمیت نشان دادن این رویداد سیاسی است، گفت: آحاد مردم با حضور حداکثری در انتخابات محبت خود به رهبر معظم انقلاب و ایران اسلامی را نشان می‌دهند.

آخوند صبرالدین روحانی با بیان اینکه طبق روایات دوست داشتن وطن از ایمان است، افزود: اگر ملت ایران کشور خود را دوست دارند باید در انتخابات حضوری پرشور و حماسه‌ آفرین داشته باشند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای نشان دهنده قدرت و اقتدار ایران اسلامی به افرادی است که علیه کشور توطئه می‌کنند لذا ملت ایران وظیفه دارند با مشارکت پرشور خود در انتخابات مشت محکمی بر دهان این توطئه‌گران از جمله رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکای جنایتکار بزنند.

این روحانی اهل سنت ترکمن، حضور در پای صندوق‌های رای را به معنای آزادی دانست و گفت: مردم با شرکت در انتخابات و رای دادن به فرد اصلح می‌توانند در اقتدار و پیشرفت بیشتر ایران سهیم باشند.

شرکت نکردن در انتخابات یعنی همکاری با دشمن

امام جمعه شهر فراغی شهرستان کلاله، شرکت در انتخابات را یک وظیفه شرعی و قانونی برای تک تک ملت ایران دانست و گفت: وظیفه داریم مطیع رهبری بوده و با حضور در پای صندوق‌های رای از این حق شرعی و قانونی برای انتخاب اصلح ترین فرد استفاده کنیم.

آخوند محمدامین صفری افزود: دنیای استکبار تمرکز خود را بر مشارکت کم مردم در انتخابات قرار داده لذا مهمترین نتیجه حضور ملت ایران در این رویداد سیاسی علاوه بر نشان دادن ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام و ایران، شکل گیری دولتی مقتدر برای مدیریت کشور است.

وی شرکت نکردن در انتخابات را به معنای همکاری با دشمن و خیانت به مملکت و امنیت حاکم بر کشور دانست و گفت: از ملت ایران می‌خواهیم با آگاهی و هوشیاری نسبت به توطئه‌های دشمنان، گول تبلیغات فضای مجازی برای کم اهمیت نشان دادن انتخابات را نخورند و با حضور حداکثری خود باعث ناامیدی دشمنانی شوند که هر روز شاهد جنایات آنان علیه مسلمان در غزه و یمن هستیم.

این روحانی اهل سنت ترکمن ادامه داد: درست است مشکلاتی را در کشور داریم اما این به معنی نادیده گرفتن خدمات نظام جمهوری اسلامی و همراه شدن با دشمنانی که نه شیعه و نه سنی می‌شناسند نیست.

آخوند صفری افزود: دشمنان اگر رحمی داشتند در یمن و فلسطین این همه جنایت ضد بشیریت را علیه زنان و کودکان مظلوم و بی دفاع انجام نمی‌دانند.

دعوت علمای اهل سنت گلستان از مردم برای خلق حماسه‌ در هشت تیر

وی از همه اقوام، مذاهب و قومیت‌ها حتی هموطنان غیر مسلمان ساکن ایران اسلامی خواست دست در دست هم با حضور در پای صندوق‌های رای باعث افزایش عزت و سربلندی ایران و ایرانی شوند و اتحاد خود در مقابل کفار را به نمایش بگذارند.

امیدواریم پیروز میدان انتخابات ادامه دهنده راه شهید رئیسی باشد

امام جماعت مسجد امام اعظم روستای بلوچ‌آباد گردایش رامیان، شرکت در انتخابات را یک وظیفه شرعی و قانونی برشمرد و گفت: این مردم هستند که با انتخاب صحیح خود، یک فرد اصلح را به عنوان رئیس قوه مجریه انتخاب می‌کنند به این معنی که به مدت چهار سال امور سیاسی خود را به دست اصلح‌ترین فرد می‌سپارند.

مولوی خلیل ناروئی، دلسوز نظام و مردم بودن و ادامه دادن راه شهدا از جمله شهید رئیسی دانست و افزود: اصلح‌ترین فردی که با آرای مردم به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود باید در برابر دشمنان محکم و در مقابل مردم متواضع و فروتن باشد و تلاش کند تا ایران بیش از پیش در مسیر آبادانی و اقتدار قرار گیرد.

وی مشارکت پرشور مردم در انتخابات را باعث یاس و ناامیدی دشمنان دانست و بیان کرد: همه دشمنان ایران اسلامی فردا حضور مردم در پای صندوق‌های رای را رصد می‌کنند.

این روحانی اهل سنت بلوچ گفت: حضور تک تک ملت ایران در پای صندوق‌های رای تیری بر قلب دشمنان اسلام به ویژه آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی است لذا از همگان درخواست داریم با مشارکت پرشور خود حماسه‌ای دیگر در تاریخ ایران اسلامی خلق کنند.

مدرس حوزه علمیه رحمانیه دوزالوم بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس هم گفت: در انتخابات شرکت می‌کنیم چون یک تکلیف شرعی و قانونی و لبیک به دعوت رهبر معظم انقلاب است.

آخوند یعقوب گزمحمدلی افزود: مشارکت کم مردم در انتخابات باعث خوشحالی دشمنان خارجی می‌شود لذا برای اثبات دوباره اقتدار ایران اسلامی با حضور در مساجد، فضاهای عمومی و مراسم عروسی و عزاداری تمرکز خود را به دعوت مردم به ویژه جوانان در انتخابات قرار داده‌ایم.

این روحانی اهل سنت ترکمن ابراز امیدواری کرد: صفوف پرشور مردم پای صندوق‌های رای در انتخابات فردا، خاری بر چشم دشمنان نظام جمهوری اسلامی شود.

مدیر حوزه علمیه سعدیه گنبدکاووس هم برگزاری انتخابات را موضوعی مهم در سرنوشت هر کشوری دانست و گفت: مردم با حضور در انتخابات و رای دادن به اصلح‌ترین فرد می‌توانند نقش مهمی در مسیر پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی ایفا کنند.

آخوند میکائیل آتابای از مردم ایران اسلامی به ویژه ترکمن صحرا دعوت کرد با حضور پرشور خود در انتخابات فردا (جمعه) بار دیگر برای کشور آرمان بزرگی رقم بزنند.

نظر شما