شناسهٔ خبر: 67393883 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تأکید علمای اهل سنت گلستان بر حضور در انتخابات

جمعی از علمای اهل سنت استان گلستان بر حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی و انتخاب اصلح تأکید کردند و گفتند مشارکت پرشور در انتخابات، اقتدار نظام اسلامی را به دنبال خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، جمعه 8 تیرماه، روز سرنوشت‌سازی برای ملت ایران است که پیامدهای آن نه فقط در سرنوشت مردم ایران بلکه در منطقه نیز اثرگذار خواهد بود. در شرایطی که دوست و دشمن چشمشان به انتخابات جمهوری اسلامی ایران دوخته شده است، ضرورت حضور پای صندوق‌های رأی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

انقلاب و نظام اسلامی متعلق به همه مردم با هر قومیت و مذهبی است و آنان نیز نشان دادند همواره پای کار انقلاب هستند و هرجایی که نیاز به حضور در صحنه باشد، اقوام و مذاهب در کنار هم حماسه‌آفرینی می‌کنند.

در استان گلستان نیز شیعه و سنی و اقوام مختلف در کنار هم حماسه‌های بزرگی را خلق کرده‌اند و فردا نیز با حضور باشکوه خود در پای صندوق‌های رأی، جلوه دیگری از حاکمیت مردم سالاری دینی را به همگان نشان خواهند داد.

فرهاد آخوند بهلکه از علمای اهل سنت استان گلستان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی از همه مردم با هر سلیقه و گرایش سیاسی دعوت کرد که در انتخابات 8 تیرماه شرکت کنند و مشارکت حداکثری داشته باشند.

وی از مردم خواست در انتخابات فردا به فرد اصلح رأی دهند و گفت: با انتخاب شخص اصلح، متخصص و متعهد می‌توانیم راه شهید جهمور را ادامه دهیم و گام بلند و مهمی برای پیشرفت و آبادانی کشورمان برداریم.

خواجه‌نور آخوند آق، یکی دیگر از علمای اهل سنت استان گلستان نیز مشارکت بالا و برگزاری باشکوه انتخابات را باعث شادی و امیدآفرینی بین دوستان و خشم و ناامیدی دشمنان دانست و گفت: مردم ما مردم قدرشناسی بوده و قدردان کسانی هستند که به آنها خدمت می‌کنند و این مهم را در تشییع و بدرقه باشکوه سیدالشهدای خدمت و همراهان ایشان به عینه مشاهده کردیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، مشارکت بالای مردم در انتخابات را تداوم حماسه تشییع میلیونی شهدای خدمت عنوان کرد و افزود:  برای شادی روح شهدا قطعا در انتخابات شرکت خواهیم کرد و همه مردم را نیز برای شرکت و حضور باشکوه دعوت می‌کنیم.

عباس آخوند مخت، از امام جماعت اهل سنت استان گلستان نیز از همه مردم خواست برای آینده بهتر ایران در انتخابات شرکت کنند و گفت: خداوند کریم همه ما را به اطاعت از اولی الامر دعوت کرده است و اطاعت امروز ما اطاعت از اولی الامر و مقام معظم رهبری برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری است.

مدد آخوند هوشمند امام جمعه اهل سنت اینچه برون نیز تأکید کرد: مردم با حفظ وحدت و یکپارچگی و مشارکت بالای خود در انتخابات، دشمنان اسلام و کشورمان را ناامید خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضور مردم در انتخابات نشان دهنده پشتیبانی آنان از دولت و نظام مقدس‌مان خواهد بود.

نورنیاز آخوند نبوی‌زاده امام جمعه اهل سنت گمیشان نیز با تأکید بر انتخاب اصلح در انتخابات پیش رو، اظهار کرد: سرنوشت کشور یک امانت است که می بایست این امانت را به اهلش بسپاریم و شرکت در انتخابات یک اصل شرعی و وظیفه همه مسلمان است.

وی با اشاره به اینکه، دشمنان هرگز مصلحت ما را نمی‌خواهند، خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات قدرت ریاست جمهوری منتخب را تقویت خواهد کرد و این اتفاق می‌تواند قدرت حکومت اسلامی را در جهان پررنگ‌تر کند.

عبدالله آخوند سن‌سبلی از علمای اهل سنت و امام جمعه پیرواش نیز در این باره اظهار کرد: هر فرد دلسوز و مومن باید با مشارکت و حضور پرشور در انتخابات، برای اقتدار جمهوری اسلامی نقش‌آفرینی کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم فرد اصلح و فردی را انتخاب کنند که شاخص‌های رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی را داشته باشد، گفت: اگر بخواهیم نگاه ویژه به شاخصه‌ها و ویژگی‌های رئیس جمهور شهید داشته باشیم می‌توانیم بر اساس همین موارد، افراد شاخص و اصلح را در انتخابات پیش‌رو انتخاب کنیم.

ایوب آخوند قزل، امام جمعه اهل سنت قازان‌قایه نیز در این باره اظهار کرد: ما باید از دستورات رهبر و بزرگ خود پیروی کنیم و یکی از مسایلی که مقام معظم رهبری به آن خیلی تاکید دارند، شرکت حداکثری در انتخابات است.

و افزود: اگر امنیت خود را دوست داریم باید در انتخابات شرکت کرده و فردی اصلح و دین‌دار را برای یکی از مهم‌ترین امور کشور انتخاب کنیم. 

انتهای پیام/582

نظر شما