شناسهٔ خبر: 67309284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان؛

عمده واگذاری واحدهای نهضت ملی مسکن استان زنجان در یک سال آینده انجام می‌شود

زنجان _مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: طی یکسال آینده حجم زیادی از واحدهای مسکونی به متقاضیان در استان تحویل داده می‌شود.

صاحب‌خبر -

عمده واگذاری واحدهای نهضت ملی مسکن استان زنجان در یک سال آینده انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، جعفر قزوینیان، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: طی چهار سال در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲واحد مسکونی در قالب ملکی، استیجاری، مسکن روستایی در استان زنجان تولید خواهد شد و از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی است. 

وی افزود: سهم استان زنجان از برنامه چهار ساله؛ ساخت واحد مسکونی در بخش شهری در سه قالب خودمالکی، بازآفرینی شهری و حمایتی است و تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی (خودمالکی ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی) مشخص شده و در محلات هدف بازآفرینی شهری نیز ۹ هزار و ۲۱ واحد است.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،با بیان اینکه سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان تخصیص پروژه شده و ۷۰۰۰ واحد باقی‌مانده نیز با تامین زمین ،تخصیص پروژه خواهد شد‌.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های در دست اجرا را بیش از ۷۰ درصد اعلام کرد و یادآورشد: برخی از پروژه ها بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،با بیان اینکه قیمت تمام شده پروژه های نهضت ملی مسکن متفاوت است،ادامه داد: قیمت تمام شده پروژه ها بسته به زمان اخذ پروانه ساختمانی ،شروع پروژه، مشخصات بلوکها و واحدهای پروژه شامل تعداد طبقات و متراژ مشاعات متفاوت است.

قزوینیان بیان کرد: در صورت کم کاری سازندگان و پیمانکاران در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در استان برخورد لازم انجام خواهد شد چرا که اداره کل راه و شهرسازی استان نماینده متقاضیان است و نسبت به اجرای سریع پروژه ها و تحویل سریع و به موقع واحدهای مسکونی بسیار جدی است. 

وی با اشاره به اینکه به صورت مستمر جلسات متعددی با نمایندگان متقاضیان نهضت ملی مسکن در محل اداره کل راه و شهرسازی استان و محل کارگاه پروژه ها برگزار می شود،تصریح کرد: خوشبختانه برگزاری این نشست ها بازخورد بسیار مثبتی را تاکنون داشته چرا که مشکلات هر پروژه به صورت جداگانه رصد و پیگیری می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،با بیان اینکه عمده پروژه های نهضت ملی مسکن در شهر زنجان اجرا می شود،افزود: طی زمان بندی انجام شده، افتتاح پروژه ها با سازندگان و پیمانکاران در استان قطعی شده و از خردادماه امسال تا خردادماه سال آینده تعداد قابل توجهی یا حجم زیادی از واحدهای مسکونی به متقاضیان در استان واگذار می شود و عمده واگذاری واحدهای نهضت ملی مسکن در سالجاری خواهد بود.

فاطمه عسگری 

 

نظر شما