شناسهٔ خبر: 67306097 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان

۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان ساخته می شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی طرح نهضت ملی طی چهار سال در قالب ملکی، استیجاری و مسکن روستایی در استان تولید خواهد شد.

صاحب‌خبر -

جعفر قزوینیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی است.

وی با بیان اینکه عمده واگذاری واحدهای نهضت ملی مسکن استان زنجان در یک سال آتی انجام خواهد شد، گفت: طی این بازه زمانی تعداد قابل توجهی یا حجم زیادی از واحدهای مسکونی به متقاضیان در استان تحویل می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به سهم زنجان از برنامه چهار ساله ساخت واحد مسکونی در بخش شهری در سه قالب خودمالکی، بازآفرینی شهری و حمایتی، اظهار داشت: برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی (خودمالکی) ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی مشخص شده و در محلات هدف بازآفرینی شهری نیز ۹ هزار و ۲۱ واحد است.

قزوینیان با بیان اینکه سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده است، گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان تخصیص پروژه شده و هفت هزار واحد نیز با تامین زمین، تخصیص پروژه خواهد شد.

وی، میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های در دست اجرا را بیش از ۷۰ درصد اعلام کرد و یادآور شد: برخی از طرح ها بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه قیمت تمام شده واحدهای نهضت ملی مسکن متفاوت است، ادامه داد: قیمت تمام شده آنها بسته به زمان اخذ پروانه ساختمانی، شروع طرح، مشخصات بلوکها و واحدها شامل تعداد طبقات و متراژ مشاعات متفاوت است.

این مسوول با بیان اینکه اغلب پروژه های نهضت ملی مسکن در شهر زنجان اجرا می شود، گفت: در صورت کم کاری سازندگان و پیمانکاران در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن در استان برخورد لازم انجام خواهد شد چون اداره کل راه و شهرسازی استان نماینده متقاضیان است و نسبت به اجرای سریع پروژه ها و تحویل به موقع واحدهای مسکونی بسیار جدیت دارد.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی با نمایندگان متقاضیان نهضت ملی مسکن در محل اداره کل راه و شهرسازی استان و کارگاه پروژه ها برگزار می شود، گفت: خوشبختانه برگزاری این نشست ها بازخورد بسیار مثبتی داشته چون مشکلات هر پروژه به صورت جداگانه رصد و پیگیری می شود.

نظر شما