شناسهٔ خبر: 67305731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

عمده واگذاری واحدهای نهضت ملی مسکن زنجان امسال خواهد بود

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه عمده واگذاری واحدهای نهضت ملی مسکن استان زنجان در یک سال آینده خواهد بود، گفت: در این مدت، تعداد قابل توجهی یا حجم زیادی از واحدهای مسکونی به متقاضیان در استان تحویل داده می‌شود.

صاحب‌خبر -

جعفر قزوینیان با بیان اینکه در چهار سال در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی در قالب ملکی، استیجاری، مسکن روستایی در استان زنجان تولید خواهد شد، اظهار کرد: از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی است.

وی با اشاره به اینکه سهم استان زنجان از برنامه چهار ساله و ساخت واحد مسکونی در بخش شهری در سه قالب خودمالکی، بازآفرینی شهری و حمایتی ساخته خواهد شد، ادامه داد: برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی (خودمالکی ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی) مشخص شده و در محله‌های هدف بازآفرینی شهری ۹۰۲۱ واحد است.

قزوینیان با بیان اینکه سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده است، گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان تخصیص پروژه شده است و ۷۰۰۰ واحد باقی‌مانده نیز با تامین زمین تخصیص پروژه خواهد شد.

او میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در دست اجرا را بیش از ۷۰ درصد اعلام و بیان کرد: برخی پروژه‌ها بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه قیمت تمام‌شده پروژه‌های نهضت ملی مسکن متفاوت است، ادامه داد: قیمت تمام‌شده پروژه‌ها بسته به زمان اخذ پروانه ساختمانی، شروع پروژه، مشخصات بلوک‌ها و واحدهای پروژه شامل تعداد طبقات و متراژ مشاعات متفاوت است.

قزوینیان گفت: در صورت کم‌کاری سازندگان و پیمانکاران در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان برخورد لازم انجام خواهد شد، چراکه اداره‌ کل راه و شهرسازی استان نماینده متقاضیان است و نسبت به اجرای سریع پروژه‌ها و تحویل به‌موقع واحدهای مسکونی بسیار جدی است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی زنجان، وی با بیان اینکه عمده پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر زنجان اجرا می‌شود، افزود: در زمان‌بندی انجام‌شده، افتتاح پروژه‌ها با سازندگان و پیمانکاران در استان قطعی شده است و از خرداد ماه امسال تا خرداد ماه سال آینده تعداد قابل توجهی یا حجم زیادی از واحدهای مسکونی به متقاضیان در استان واگذار می‌شود و عمده واگذاری واحدهای نهضت ملی مسکن امسال خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما