شناسهٔ خبر: 67295097 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه رشت:

حضور حداکثری و هوشمندانه مردم در انتخابات ضرورت است

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت گفت: حضور حداکثری و هوشمندانه مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضرورت امروز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلای امام خمینی(ره) شهر اظهار کرد: حضور حداکثری و هوشمندانه مردم در این انتخابات مایه اقتدار و تحول در مدیریت کشور است.

وی افزود: ارتقاء کشور در سایه این مشارکت ها و اجتماعات منسجم رقم می خورد و از هر گونه تعرض دشمنان جلوگیری می شود، انتخابات مایه وحدت امت اسلامی است و هرکسی که به انقلاب اسلامی و راه شهید رئیسی علاقه دارد باید درنخستین ساعات شروع رای گیری در پای صندوق ها حاضر شود.

وی تصریح کرد: با شناختی که طی ۴۵ سال گذشته از فرهنگ و آرمان های بلند مردم این مرز و بوم حاصل شده آنها هوشمندانه و با درایت؛ فردی توانمند، دست پاک، کسی که راه شهید رئیسی را در حد توان ادامه دهد، دلسوز مردم بوده و خود را در انقلاب اسلامی ثابت کرده باشد، اهل سیاسی کاری و جناح بازی نباشد و مسیری مقدس انقلاب اسلامی را بپیماید و از رهبری اطاعت محض داشته باشد؛ انتخاب خواهند کرد.

امام جمعه رشت در ادامه سخنان خود با اشاره به افتتاح ابر پروژه راه آهن رشت- کاسپین گفت: گیلان حلقه ارتباط آسیای میانه، اروپای شرقی و جنوب شرقی آسیا به شبه قاره هند است لذا با افتتاح این راه آهن امیدواریم در سایه تلاش مجدانه هر دولتی که در آینده شکل می گیرد، راه آهن رشت - آستارا نیز اجرایی شود.

وی افزود: در صورت اجرای این پروژه علاوه بر ارتباط دریایی، مسیر زمینی و ریلی نیز برقرار خواهد شد و از آسیای میانه تا ایران و شبه قاره هند و اروپای شرقی و جنوب شرقی آسیا تحولات اقتصادی مثبتی برای کشورهای منطقه بدنبال خواهد داشت؛ اگرچه اراضی بسیاری در این مسیر باید تملک شود.

آیت الله فلاحتی ضمن تقدیر از تلاش های دستگاه قضاء در گیلان با تبریک هفته قوه قضائیه افزود: در سال ۱۴۰۲ نزدیک ۹ هزار و ۸۷۲ مورد کلاهبرداری در استان گیلان توسط دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: امروز باید حوزه های علمیه، آموزش و پرورش، دانشگاهها و همه متولیان فرهنگی در این زمینه فرهنگ سازی کنند و از دستگاه قضا نیز انتظار است برخورد با کلاهبردان را در چنان سطح و گسترده ای انجام دهد که جرات انجام کوچکترین خلاف را نداشته باشند.

وی در ادامه با تبریک عید غدیر خم آن را بزرگترین عید امت اسلام عنوان کرد و با اشاره به وقایع تاریخی آن روز گفت: به همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی و اندیشمندان توصیه می کنم در مورد حوادث غدیر مطالعه کنند. غدیر خم تنها به مسلمانان و شیعیان تعلق ندارد بلکه عزت انسانها و مسلمانان در سایه غدیر شکل گرفته است.

نظر شما