شناسهٔ خبر: 67296707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه رشت:

انتخابات مایه اقتدار و تحول در مدیریت کشور است

امام جمعه رشت با بیان اینکه انتخابات مایه اقتدار و تحول در مدیریت کشور است، گفت: مردم هوشمندانه و با درایت؛ فردی توانمند، دست پاک و کسی که راه شهید رئیسی را در حد توان ادامه دهد، انتخاب کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی ظهر امروز _جمعه یکم تیر_ در خطبه‌های این هفته شهر رشت با بیان اینکه حضور حداکثری و هوشمندانه مردم در این انتخابات مایه اقتدار و تحول در مدیریت کشور، وحدت امت اسلامی و مانع از تعرض دشمن است، بنابراین هر کسی که به انقلاب اسلامی و راه شهید رئیسی علاقه دارد باید در نخستین ساعات شروع رأی‌گیری در پای صندوق‌ها حاضر شود.

وی افزود: با شناختی که طی ۴۵ سال گذشته از فرهنگ و آرمان‌های بلند مردم این مرز و بوم به دست آمده است آنها هوشمندانه و با درایت؛ فردی توانمند، دست پاک، کسی که راه شهید رئیسی را در حد توان ادامه دهد، دلسوز مردم بوده و خود را در انقلاب اسلامی ثابت کرده باشد، اهل سیاسی کاری و جناح بازی نباشد و مسیری مقدس انقلاب اسلامی را بپیماید و از رهبری اطاعت محض داشته باشد؛ انتخاب خواهند کرد.

امام جمعه رشت با اشاره به افتتاح ابر پروژه راه آهن رشت- کاسپین خاطرنشان کرد: گیلان حلقه ارتباط آسیای میانه، اروپای شرقی و جنوب شرقی آسیا به شبه قاره هند است لذا با افتتاح این راه آهن امیدواریم در سایه تلاش مجدانه هر دولتی که در آینده شکل می‌گیرد، راه آهن رشت - آستارا نیز اجرایی شود.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: در صورت اجرای این پروژه علاوه بر ارتباط دریایی، مسیر زمینی و ریلی نیز برقرار خواهد شد و از آسیای میانه تا ایران و شبه قاره هند و اروپای شرقی و جنوب شرقی آسیا تحولات اقتصادی مثبتی برای کشورهای منطقه به دنبال خواهد داشت؛ اگرچه اراضی بسیاری در این مسیر باید تملک شود.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های دستگاه قضا در گیلان با تبریک هفته قوه قضائیه گفت: کار قضاوت بسیار سخت است و دستگاه قضا زحمات فراوانی در این بخش می‌کشد، چرا که با اموال، نوامیس، جان‌ها، مدیران، مسئولان و تمام لایه‌های زندگی مردم تعامل و رابطه دارد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ نزدیک ۹ هزار و ۸۷۲ مورد کلاهبرداری در استان گیلان توسط دستگاه قضائی مورد رسیدگی قرار گرفته است، افزود: امروز باید حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و همه متولیان فرهنگی در این زمینه فرهنگ سازی کنند و از دستگاه قضا نیز انتظار است برخورد با کلاهبردان را در چنان سطح و گسترده‌ای انجام دهد که جرأت انجام کوچک‌ترین خلاف را نداشته باشند.

آیت الله فلاحتی با تبریک عید غدیر افزود: عید غدیر بزرگترین عید امت اسلام است و به همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی و اندیشمندان می‌خواهیم که در مورد حوادث غدیر مطالعه کنند که غدیر فقط به مسلمانان و شیعیان تعلق ندارد بلکه عزت انسان‌ها و مسلمانان و اقتدار امت اسلامی در سایه غدیر است.

نظر شما