شناسهٔ خبر: 67294536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

پروژه‌های اربعین با تمام توان و با هدف تسهیل در تردد زائران اجرا می‌شود

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: تمام تلاش ما این است که پروژه‌های ایمن‌سازی و بهسازی محورهای منتهی به مرزها و تقویت زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی با هدف تسهیل در تردد زائران در موعد مقرر به پایان برسند و برای این مهم تمام توان خود را بکار خواهیم گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در نشست بررسی آخرین روند اجرای پروژه‌های اربعین در پایانه مرزی شلمچه گفت: نزدیک به ۳ همت اعتبار برای پایانه‌های مرزی و مسیرهای منتهی به آنها در نظر گرفته شده است.

وی در حاشیه بازدید از مرز چذابه اقدامات انجام شده برای آماده‌سازی پایانه‌های مرزی و مسیرهای منتهی به مرزها جهت تردد ایمن و روان زوار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را یکی از توفیقات سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای عنوان کرد و افزود: برای زیارت اربعین شش پایانه‌ مرزی مشخص شده که از این تعداد دو پایانه‌ شلمچه و چذابه در استان خوزستان قرار دارد و برای امسال برنامه‌ریزی شده که نزدیک ۱۲ هزار متر مربع به سایبان‌ها و تونل‌های سرد در این دو پایانه اضافه شود، بازسازی و نگهداشت ساختمان‌های دو پایانه نیز از جمله موارد دیگری است که باید برای زائران اربعین‌حسینی آماده کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: برای جاده‌های مواصلاتی به دو پایانه‌ شلمچه و چذابه اعتباری نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، علاوه بر آن در کل کشور نیز نزدیک به سه همت اعتبار برای پایانه‌های مرزی و مسیرهای منتهی به آنها در نظر گرفته شده است که تاکنون اقدامات خوبی به ویژه در پایانه‌های موجود در استان‌های گرمسیری انجام شده است.

امانی تصریح کرد: با توجه به‌ این‌ که زیارت اربعین حسینی در حال حاضر در ماه‌های گرم سال انجام می‌شود و تا ده سال شرایط به همین گونه است، باید کلیه اقدامات لازم را برای پیش‌بینی امکانات سرمایشی و رفاه زائران انجام دهیم.

وی افزود: از سه هزار میلیارد اعتبار اختصاص یافته به اربعین، ۴۰۰ میلیارد تومان در پایانه‌های مرزی و مابقی در مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی برای ایمن‌سازی، روشنایی، نیوجرسی، روکش و لکه‌گیری آسفات و اقداماتی از این قبیل مصرف می‌شود.

امانی ابراز امیدواری کرد با تمهیدات پیش بینی شده تا ۲۰ روز قبل از آغاز اربعین پروژه‌های عمرانی تمام شده باشد.

نظر شما