شناسهٔ خبر: 67390869 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

برگزیدگان شعر قاف اعلام شدند

مرکز آفرینش‌های ادبی خراسان رضوی بیشترین عضو برگزیده اعضای باشگاه قاف بخش شعر کشور را از آن خود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان خراسان رضوی، سمیه سلامی‌راد کارشناس مسئول ادبی استان با اعلام این خبر گفت: خراسان رضوی با معرفی ۱۷ شاعر نوجوان در فراخوان تکمیل اعضای باشگاه قاف بخش شعر و شناسایی استعدادهای جدید ادبی شرکت کرد. کارشناسان و داوران ستاد پس از بررسی و ارزیابی آثار دریافتی از استان ها، ۶۲ نفر از این استعدادها را برای مصاحبه مجازی دعوت کردند.

کارشناس مسئول ادبی خراسان رضوی افزود: از این میان ۸ عضو به مرحله قاف کشوری راه یافتند. زینب شفیع نادری عضو مجازی کانون با همراهی الهام دهقان، کوثر عباسیان و سارا کیوانی از اعضای توانمند کارگاه شعر خانم ناهید ترشیزی از مرکز تربت حیدریه، یوسف نودهی عضو فعال مرکز سبزوار و کارگاه شعر آقای مهدی صحرایی و فاطمه اشرفی‌راد، حسنا تقی‌پور، امیرعلی بهاری و ابوالفضل سیبویه از دانش آموزان برگزیده بخش شعر نواحی مشهد و عضوهای جدید کارگاه شعر مراکز مشهد از برگزیدگان قاف شعر کشوری هستند. سلامی‌راد ادامه داد: پیش‌تر و طی برنامه‌ای از تمامی ۱۴ عضو برگزیده استان، با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری استان تقدیر شد و مقرر است تمامی برگزیدگان استانی و کشوری این مرحله و مرحله قبل در باشگاه سیمرغ استان خراسان رضوی، تحت آموزش و پیگیری مستمر مربیان توانمند استان باشند. برگزاری کارگاه شعر حضوری و مجازی توسط مهدی رمضانی، ارسال جزوات، کتاب و دعوت به انجمن‌ها و نشست‌ها از جمله برنامه‌هایی است که برای توانمندتر شدن این اعضا در نظر گرفته شده است.

سلامی‌راد در پایان اعلام کرد: به همت و همراهی مدیر کل استان، شناسایی و گزینش دانش‌آموزان منتخب نواحی هفتگانه آموزش و پرورش مشهد و سایر شهرستان‌ها همچنان در حال اجرا و انجام است و امیدواریم به‌زودی استعدادهای برتر ادبی استان خراسان رضوی جذب کارگاه‌های ادبی کانون پرورش فکری استان شوند. لازم به توضیح است، چندی پیش خراسان رضوی افتخار اعلام بیشترین عضو برگزیده باشگاه قاف داستان را نیز از آن خود کرد، در همین راستا، بزودی برگزیدگان قاف شعر و داستان استان به اردوی کشوری دعوت شده و از آن‌ها تجلیل ویژه به عمل خواهد آمد.

نظر شما