شناسهٔ خبر: 67269816 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

طرح‌های عمرانی اربعین تکمیل می‌شوند - اکونیوز

اقتصاد ایران: چذابه- رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از اختصاص سه همت اعتبار به پایانه‌های‌اربعینی و مسیرهای منتهی به آنها خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش امانی ظهر امروز چهارشنبه ضمن بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران با اشاره به اختصاص سه همت اعتبار به پایانه‌های‌اربعینی و مسیرهای منتهی به آنها اظهار کرد: لازم است حداکثر تا بیست روز قبل از آغاز اربعین پروژه‌های عمرانی آن به اتمام رسیده باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اضافه کرد: یکی از توفیقات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور این است که سالانه در بحث زیارت اربعین مأموریت و اقداماتی در پایانه‌های مرزی و مسیرهای منتهی به آنها انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: ۶ پایانه مرزی برای زیارت اربعین مشخص شده که از این تعداد دو پایانه‌ی شلمچه و چذابه در استان خوزستان قرار دارد، برای امسال برنامه‌ریزی شده تا نزدیک ۱۲ هزار متر مربع به سایبان‌ها و تونل‌های سرد در این دو پایانه اضافه شود، بازسازی و نگهداشت ساختمان‌های دو پایانه از جمله موارد دیگری است که باید برای زائران اربعین آماده کنیم.

امانی تصریح کرد: برای جاده‌های مواصلاتی به دو پایانه‌ی شلمچه و چذابه اعتباری نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، علاوه بر آن در کل کشور نیز نزدیک به سه همت اعتبار برای پایانه‌های مرزی و مسیرهای منتهی به آنها در نظر گرفته شده و تاکنون اقدامات خوبی به ویژه در پایانه‌های موجود در استان‌های گرمسیری انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اربعین در ماه‌های گرم سال انجام می‌شود؛ باید تمام اقدامات لازم را برای مباحث سرمایشی و رفاه زائران انجام دهیم، سه هزار میلیارد اعتبار اختصاص یافته به اربعین، ۴۰۰ میلیارد تومان در پایانه‌ها و مابقی در مسیرهای منتهی به پایانه‌ها برای ایمن‌سازی، روشنایی، نیوجرسی، روکش و لکه‌گیری آسفالت و اقداماتی از این قبیل مصرف می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: طبق صحبت‌های انجام شده با مدیران راهداری متعهد شده‌ایم که حداقل ۲۰ روز قبل از آغاز اربعین پروژه‌های عمرانی تمام شده باشد.

نظر شما