شناسهٔ خبر: 67291584 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رگبار باران و احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی مازندران

امروز جمعه آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری است و در بعد از ظهر در ارتفاعات، رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، کارشناس هواشناسی گفت: دیروز گلوگاه با بیشینه دمای ۳۵ درجه گرمترین و دلیر چالوس صبح امروز با کمینه دمای ۱۰ درجه سانتیگراد خنک ترین مناطق استان بودند. غلامپور افزود: نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد که امروز جمعه اول تیرماه آسمان استان صاف تا نیمه ابری است و در بعدازظهر در ارتفاعات همراه با افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی گفت: جاری شدن سیلاب محلی و نقطه ای، افزایش حجم رودخانه ها و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی از پیامدهای این سامانه بارشی است. غلامپور توصیه کرد از اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، عدم استقرار در مناطق مرتفع و از چرای دام در بستر رودخانه ها جلوگیری شود. او گفت: شنبه آسمان استان نیمه ابری است و به تدریج ابری می‌شود و از بعدازظهر هم شاهد رگبار و رعد و برق پراکنده در استان خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: یکشنبه علاوه بر کاهش نسبی دما، رگبار پراکنده باران را در استان خواهیم داشت. غلامپور با اعلان اینکه دوشنبه آسمان استان صاف تا قسمتی ابری است، گفت: سه شنبه وضعیت جوی استان نیمه ابری می‌شود و از بعدازظهر تا چهارشنبه به تناوب رگبار باران و رعد و برق پراکنده در استان خواهیم داشت که همراه با وزش باد خواهد بود.

او گفت: دریا هم امروز موج کوتاه دارد و برای فعالیت‌های دریایی مناسب است.

نظر شما