شناسهٔ خبر: 67295721 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هشدار زرد هواشناسی برای مازندران؛ رگبار در راه است

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: هشدار زرد هواشناسی صادر شد و با توجه به احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی از مسافران می‌خواهیم در کنار رودخانه‌ها اتراق نکنند.

صاحب‌خبر -

احمد اسدی درباره پیش بینی وضع هوای استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری، اظهار داشت: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه  پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی استان مازندران از روز جمعه اول تیرماه رگباری می‌شود.

وی افزود: امروز در مناطق ساحلی و جلگه‌ای هوا صاف تا نیمه ابری در ساعات بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر و در  دامنه‌ها و ارتفاعات صاف تا نیمه ابری در بعدازظهر و اوایل شب ابری بویژه در ارتفاعات غربی و مرکزی استان همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد خواهد بود.

معاون هواشناسی مازندران افزود: در ‌شنبه و یک‌شنبه دوم و سوم تیرماه هوا نیمه ابری با کاهش نسبی دما  در برخی ساعات با افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

اسدی برای روز دو‌شنبه هوا استان را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما اعلام کرد و گفت: در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر بویژه در ارتفاعات استان با احتمال رگبار و رعدوبرق خواهد بود.

وی همچنین درباره وضع هوا در سه شنبه  خاطرنشان کرد: هوا نیمه ابری از بعدازظهر ابری بتدریج همراه با رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد خواهد بود در روز چهارشنبه نیز هوا نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد است و در پنجشنبه‌ هوا صاف تا قسمتی ابری ، در ارتفاعات در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر روبرو خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی افزود: هشدار جوی سطح زرد هواشناسی اول تیرماه تا 3 تیر خواهد بود.
اسدی منطقه اثر این سامانه را در جمعه ارتفاعات‌ غربی و مرکزی استان دانست و بیان کرد: روزهای شنبه و یکشنبه دامنه و ارتفاعات استان متاثر خواهد بود.

 این مسئول منطقه را با رگبار متناوب باران و رعدوبرق  و وزش باد و در مناطق کوهستانی با احتمال تگرگ پیش بینی کرد و خاطرنشان ساخت: آبگرفتگی، احتمال وقوع سیلاب نقطه ای و محلی، پر آب شدن رودخانه ها و صاعقه و ریزش سنگ و اختلال در تردد جاده ها و محورهای کوهستانی از مخاطبان این سامانه است.

اسدی از مسافران خواست اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع نداشته باشند و با خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه و نواحی مرتفع و پرهیز از فعالیت کوهنوردی  اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

انتهای پیام/

نظر شما