شناسهٔ خبر: 67296983 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون اداره هواشناسی مازندران خبر داد

هشدار سطح زرد هواشناسی به مازندران/ احتمال پیش‌بینی سیلاب‌های محلی در ارتفاعات

معاون اداره هواشناسی مازندران با تاکید بر هشدار سطح زرد هواشناسی از احتمال ایجاد سیلاب‌های محلی در ارتفاعات و مناطق کوهستانی در هفته جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، احمد اسدی عصر امروز_جمعه یکم تیر _ در جمع خبرنگاران با تاکید بر هشدار سطح زرد در ارتفاعات استان اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه پیشیابی هواشناسی، وضعیت جوی استان مازندران از روز جمعه اول تیرماه رگباری پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه از امروز مناطق ساحلی و جلگه‌ای شاهد هوایی صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر شاهد هستیم، افزود: در دامنه‌ها و ارتفاعات مازندران نیز صاف تا نیمه‌ابری و در بعدازظهر و اوایل امشب ابری، در ارتفاعات غربی و مرکزی استان همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد خواهد بود.

معاون اداره هواشناسی مازندران روزهای شنبه و یک‌شنبه دوم و سوم تیرماه را جوی نیمه‌ابری با کاهش نسبی دما در برخی ساعات با افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد عنوان کرد و گفت: این وضعیت هوا در روز دوشنبه صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دما و در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر بویژه در ارتفاعات استان با احتمال رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی گزارش شده است.

اسدی با بیان اینکه در روز سه‌شنبه پنجم تیرماه هوای مازندران نیمه ابری و از بعدازظهر ابری بتدریج همراه با رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد شاهد خواهیم بود، یادآور شد: این وضعیت در روز چهارشنبه ششم تیرماه نیمه‌ابری تا ابری همراه با رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد و در روز پنجشنبه هفتم تیرماه صاف تا قسمتی ابری و ارتفاعات در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر روبرو شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید بر صدور هشدار سطح زرد هواشناسی از اول تا سوم تیرماه اظهار داشت: منطقه اثر این سامانه امشب در ارتفاعات غربی و مرکزی استان است و در روزهای شنبه و یکشنبه دامنه و ارتفاعات استان متأثر خواهد بود.

معاون اداره هواشناسی مازندران ادامه داد: این موقعیت منطقه را با رگبار متناوب باران و رعدوبرق و وزش باد و در مناطق کوهستانی را با احتمال تگرگ در برمی‌گیرد که پیش‌بینی آب‌گرفتگی، احتمال وقوع سیلاب نقطه‌ای و محلی، پر آب شدن رودخانه‌ها و صاعقه و ریزش سنگ و اختلال در تردد جاده‌ها و محورهای کوهستانی از مخاطبان این سامانه می‌شود.

وی با بیان اینکه به مسافران و گردشگران توصیه می‌شود تا از اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع خودداری کنند، خاطرنشان کرد: همچنین دامداران با خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه و نواحی مرتفع و کوهنوردان با پرهیز از فعالیت کوهنوردی اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

نظر شما