شناسهٔ خبر: 67291579 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گسترش ‌آتش‌سوزی‌ها در جنوب غرب آمریکا و اعلام وضعیت اضطراری

معصومه انصاری

منابع خبری آمریکایی از گسترش آتش‌سوزی‌های جنگلی در ایالت «نیومکزیکو» از ایالت‌های جنوب غرب این کشور خبر می‌دهند و مقامات دولتی ضمن فاجعه‌بار خواندن حریق‌ها، وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، هم‌اکنون ۲ آتش‌سوزی عمده در نیومکزیکو در جریان است. آتش‌سوزی بزرگتر موسوم به «سات فورک»، صدها هکتار از نواحی جنگلی را سوزانده و باعث تخلیه کامل شهر «رویدوسو» شده است.

در اوایل این هفته به کل جمعیت منطقه رویدوسو که شامل بیش از ۷ هزار نفر می‌شد، دستور تخلیه داده شد.

همچنین تاکنون ۲ نفر بر اثر این حادثه کشته شده اند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، آتش‌سوزی‌ها در ایالت نیومکزیکو را یک فاجعه اعلام کرده که امکان دسترسی دولت محلی به بودجه دولت فدرال برای مقابله با آن را فراهم می‌کند.

هرچند مقام‌ها هنوز در حال ارزیابی خسارات هستند اما تصور می‌شود حدود ۱۰ هزار هکتار و ۱۴۰۰ بنا - شامل صدها خانه - در این ایالت سوخته باشد.

وضعیت در نیومکزیکو به دلیل وقوع طوفان رعدوبرق در برخی نواحی پیچیده شده است. از یک طرف بارندگی به فرونشاندن حریق کمک می‌کند اما همزمان خطر سیل‌های ناگهانی در نواحی سوخته را به همراه دارد.

اعلام وضعیت اضطراری همچنین به سازمان‌های غیردولتی اجازه می‌دهد تا در ارتباط با این فاجعه از سازمان مدیریت اضطراری فدرال، کمک درخواست کنند.

به گزارش بی‌بی‌سی به نقل از خبرگزاری رویترز، صاحب خانه‌ها و کسب‌وکارهایی که تحت تاثیر قرار گرفته‌اند می‌توانند به کمک‌های دولتی دسترسی پیدا کنند.

همزمان مردم شمال شرقی آمریکا با ادامه موج گرمای شدید دست‌ به گریبان هستند.

بسیاری از مناطق ایالات متحده طی هفته‌های اخیر با افزایش دمای غیرمعمول و کم‌سابقه مواجه و روال عادی زندگی برای ساکنانِ این نواحی مختل شده است.

انتهای پیام

نظر شما