شناسهٔ خبر: 67370892 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

کشت مخدر در افغانستان رو به افزایش و ورود  در حال انجام است

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: فرمانده فراجا با بیان اینکه از ابتدای سال بیش از ۱۳۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شده است، گفت که کشت مخدر‌ها در افغانستان همچنان رو به افزایش و ورود در حال انجام است، اگر برای این امر تلاشی نشود، ما این مسیر را به تنهایی ادامه خواهیم داد. 
سردار سرتیپ احمدرضا رادان در مراسم بزرگداشت روز جهانی مبارزه با موادمخدر گفت: وجود میلیون‌ها نفر معتاد در جهان و وجود میلیون‌ها نفر آسیب‌دیده ناشی از اثرات مواد‌مخدر در جهان، نشان از آن دارد که مشکلات کشور‌ها در بخش عمده‌ای از مسائل مربوط به موضوع مواد‌مخدر است. 
­ فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه امروز افتخار داریم که در جهان، جمهوری اسلامی ایران با تقدیم ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در خط مقدم مبارزه با مواد‌مخدر به سر می‌برد، افزود: امروز آثاری از کاهش کشت دیده نمی‌شود، یکی از دلایل افزایش کشت در کشور همسایه ما حضور امریکایی‌ها در آن کشور بود، نه‌تن‌ها در مدتی که امریکایی‌ها در این کشور حضور داشتند شاهد کاهش نبودیم، بلکه افزایش چشمگیر کشت مواد‌مخدر را شاهد بودیم، در حقیقت حضور امریکایی‌ها در کشور همسایه، سرآغازی برای نابودی جوانان کشور‌های دنیا در حوزه مواد‌مخدر بود. 
امروز آثاری از کاهش کشت نمی‌بینیم و یکی از عاملان اصلی عدم کاهش کشت‌مخدر در کشور همسایه ناشی اثرات حضور دو دهه‌ای امریکا در افغانستان بود و این حضور منجر به نابودی جوانان این کشور شد.
­ فرمانده فراجا افزود: با افزایش کشت تمایل به افزایش ترانزیت و مصرف صورت گرفت و جوان‌ها و کشور‌های بیشتری را درگیر کرد؛ این قصه همواره استکبار است که غیر از تباهی و نیستی چیز دیگری را به ارمغان نمی‌آورد و فقط با دروغ و عملیات روانی ذهن مردم دنیا را به سمتی دیگر، به غیر از واقعیت سوق می‌دهد. 
 ­ فرمانده فراجا در ادامه به کشفیات بیش از ۱۳۰ تن مواد‌مخدر در سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و افزود: این به این معنی است که همچنان کشت رو به افزایش است و ورود در حال انجام است، اگر برای این امر تلاشی نشود ما این مسیر را به تنهایی ادامه خواهیم داد.

نظر شما