شناسهٔ خبر: 67287013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر خبر داد

عضویت ۳۵۰۰ لرستانی در صندوق اعتباری هنر

زهره گودرزی

مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: درصد قابل توجهی از اعضای این صندوق، لرستانی هستند.

صاحب‌خبر -

سید مجید پوراحمدی امروز (۳۱ خردادماه) در آئین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان که در سالن اجتماعات شهید آوینی برگزار شد، اظهار کرد: خیلی خوشحالم که در ایام شور و نشاط و عید دهه ولایت خدمت مردم عزیز استان لرستان هستیم.

وی با بیان اینکه در ایام سرور و شادی دهه ولایت با طرح "هفت بحر هنر" در شهر هنرخیز و فرهنگ دوست خرم‌آباد هستیم تا بتوانیم یک عمر فعالیت هنری و فرهنگی این عزیزان را پاس بداریم، گفت: این خطه دارای هنرمندان و ناموران ملی و فراملی است که عمر خود را در این سرزمین گذاشته و صرف فرهنگ و هنر کرده‌اند.

پوراحمدی با بیان اینکه لرستان گنجینه بزرگی از مفاخر هنر و فرهنگ است که تاثیر زیادی در فرهنگ و هنر کشور داشته‌اند، افزود: درصد قابل توجهی از اعضای صندوق هنر لرستانی هستند که بخش مهمی از آنان در رشته موسیقی فعالیت می‌کنند.

مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از عضویت بیش از ۱۰۲ هزار هنرمند در این صندوق خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۵۰۰ نفر لرستانی هستند که حدود ۲۰۰۰ نفر آنان تحت پوشش بیمه قرار دارند.

وی با یادآوری اینکه در طول عمر دولت مردمی، مقوله فرهنگ و هنر مورد توجه ویژه قرار گرفت، ادامه داد: برنامه‌های زیادی برای حمایت این قشر تدوین شده و معیشت‌شان مورد توجه قرار گرفت کمااینکه بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار کمک معیشتی در ایام کرونا به بیش از ۸۰ هزار نفر اعضا اعطا شد.

پوراحمدی با بیان اینکه بیش از ۴۰ میلیارد تومان کمک مستقیم و غیرمستقیم برای استان لرستان درنظر و هزینه شده است، بیان کرد: نگاه راهبردی ما در تهران، توزیع عدالت فرهنگی در تمام مناطق کشور است و برای همین طرح‌های تحولی همچون "هفت بحر هنر" را تدوین کردیم.

مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه با تقدیر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد لرستان اضافه کرد: وی از مدیران کل فعال ارشاد استان‌ها بوده و مدیری هنرمند و فعال فرهنگی است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون نیز آمادگی داریم همایش"فردا"را در این استان برگزار کنیم که کار شناسایی استعدادها را برعهده دارد تا ضمن تجلیل از آنان، برای شکوفایی استعداد و هنرشان مورد حمایت قرار گیرند.

پوراحمدی ادامه داد: در لرستان ۶ هنرمند دارای درجه یک هنری داریم که به لحاظ ضریب نسبت به جمعیت قابل توجه و اقناع است.

مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم پاسدار و حامی این عزیزان باشیم و مفتخریم که در عمر این دولت کار تقدیر از آنان را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

نظر شما