شناسهٔ خبر: 67283829 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

صندوق اعتباری هنر چند عضو دارد؟

خبرگزاری ایرنا

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: ۱۰۲هزار هنرمند در کشور عضو این صندوق هستند که سه هزار و ۵۰۰ نفر آنها لرستانی می‌باشد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

سید مجید پوراحمدی روز پنجشنبه در آئین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان در سالن اجتماعات شهید آوینی اظهار کرد: در طول عمر دولت مردمی، فرهنگ و هنر مورد توجه ویژه قرار گرفت و برنامه‌های زیادی برای حمایت این قشر تدوین شد.

وی با بیان اینکه معیشت‌ اهالی فرهنگ و هنر در این دولت مورد توجه قرار گرفته است ادامه داد: بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار کمک معیشتی در ایام کرونا به بیش از ۸۰ هزار نفر از اعضا اعطا شد.

وی همچنین اضافه کرد: خطه لرستان دارای هنرمندان و ناموران ملی و فراملی است که عمر خود را در این سرزمین گذاشته و صرف فرهنگ و هنر کرده‌اند.

پوراحمدی با بیان اینکه لرستان گنجینه بزرگی از مفاخر هنر و فرهنگ است که تاثیر زیادی در کشور داشته‌اند، افزود: درصد قابل توجهی از اعضای صندوق هنر لرستانی هستند که بخش مهمی از آنان در رشته موسیقی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال کمک مستقیم و غیرمستقیم برای لرستان هزینه شده است، گفت: نگاه راهبردی ما در مرکز، توزیع عدالت فرهنگی برای تمام مناطق کشور است و به همین منظور طرح‌های تحولی همچون "هفت بحر هنر" را تدوین کردیم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه با تقدیر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: اعظم روانشاد از مدیران کل فعال ارشاد استان‌ها و فردی هنرمند و فعال فرهنگی است.

به گفته پوراحمدی، لرستان ۶ هنرمند دارای درجه یک هنری دارد که به لحاظ ضریب نسبت به جمعیت قابل توجه و اقناع است.

برچسب‌ها:

نظر شما