شناسهٔ خبر: 67283376 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشاور وزیر ارشاد در لرستان؛

۱۰۲ هزار نفر عضو صندوق اعتباری هنر هستند

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در سفر به لرستان گفت: ۱۰۲ هزار هنرمند در کشور عضو این صندوق هستند که سه هزار و ۵۰۰ نفر آنها لرستانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سید مجید پوراحمدی امروز ۳۱ خرداد در آئین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر لرستان با بیان اینکه خطه لرستان دارای هنرمندان و ناموران ملی و فراملی است، گفت: ۱۰۲ هزار هنرمند در کشور عضو صندوق اعتباری هنر هستند که سه هزار و ۵۰۰ نفر آنها لرستانی است.

وی افزود: معیشت اهالی فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت و در ایام کرونا بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار کمک معیشتی به بیش از ۸۰ هزار نفر از اعضا اعطا شد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با بیان اینکه لرستان گنجینه بزرگی از مفاخر هنر و فرهنگ است که تأثیر زیادی در کشور داشته‌اند، گفت: بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال کمک مستقیم و غیر مستقیم برای لرستان هزینه شده است.

آقای پوراحمدی ادامه داد: نگاه راهبردی ما در مرکز، توزیع عدالت فرهنگی برای تمام مناطق کشور است و به همین منظور طرح‌های تحولی همچون «هفت بحر هنر» را تدوین کردیم.

وی گفت: لرستان ۶ هنرمند درجه یک هنری دارد که از نظر ضریب در مقایسه با جمعیت قابل توجه و اقناع است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان هم در این مراسم با اشاره به اینکه مفاخر، سرمایه‌های اجتماعی و ملی هر جامعه و موجبات مباهات فرهنگ ما هستند، گفت: مفاخر اخص مشاهیر هستند که باید نسل جوان را با آثار و اندیشه‌های شخصیت‌های بزرگ و تأثیرگذار آشنا کرد.

اعظم روانشاد از خدمات ارزشمند صندوق اعتباری هنر قدردانی کرد و افزود: در دو ماه اخیر، این برنامه سومین طرح از برنامه‌های صندوق اعتباری هنر است که در استان اجرا شد و برکات آن قطعا در میان هنرمندان نمود خواهد داشت.

علی نصیریان هم در این مراسم مناطق عشیره نشین را ریشه‌های ملت دانست که نباید آنها را فراموش کرد.

این پیشکسوت هنر سینما در ادامه گفت: خیلی خوشحال و خرسندم که فرصتی پیش آمد تا به دیدار مردم لرستان و هنرمندان این منطقه بیایم، چون اینجا و بسیاری از سرزمین‌های دیگر ایران سرشار از فرهنگ، هنر، آداب و رسوم و آوا‌ها و نوا‌ها است که با گوشت و پوست و خون همه ما آمیخته شده و در آن نفوذ کرده است.

در این مراسم از هنرمندان حوزه تئاتر، موسیقی، سینما و تلویزیون و نویسندگان در بخش‌های مختلف تجلیل شد.

<div id="video-display-embed-code_11235309"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264359/11235309?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما