شناسهٔ خبر: 67286495 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

با حضور چهره‌های ملی و استانی؛

مفاخر فرهنگ و هنر لرستان تجلیل شدند

لرستان - ۲۴ نفر از پیشکسوتان و نامداران استان لرستان در رشته‌های هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، قرآن و عترت، شعر و ادب، موسیقی، با حضور چهره‌های ملی و مسئولان استانی معرفی و تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد آئین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر لرستان، ذیل سفر کاروان "هفت بحر هنر" روز پنج‌شنبه با حضور هنرمندان پیشکسوت علی نصیریان و داریوش مودبیان و همچنین مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، مسئولان محلی و اصحاب فرهنگ و هنر در تالار شهید آوینی خرم‌آباد برگزار شد.

مفاخر فرهنگ و هنر لرستان تجلیل شدند

در این مراسم با اهدا هدایی از قاسم رضیعی قاری بین‌المللی قرآن کریم، حسین مهرداد، نویسنده و پژوهشگر، بهرام سرلک، موسیقی‌دان، علیمردان عسکری‌عالم، نویسنده و پژوهشگر، عزیز بازوند، شاعر و بومی‌سرا، درویش‌رضا منظمی، نوازنده و آهنگساز، سیدعلی‌اشرف شریعتمداری، شاعر و نویسنده، جواد بختیاری، استاد برجسته خوشنویسی، عزت‌الله چنگایی، روزنامه‌نگار و شاعر، عزت‌الله رحمتی چاغروند، نویسنده و پژوهشگر، لوریس چکناواریان، آهنگساز و رهبر ارکستر، رحیم رفیعی‌منش، نوازنده و آهنگساز، محمود نیک‌نژاد، نقاش و مدرس هنرهای تجسمی، رضا حسنوند، شاعر و بومی‌سرا، سیدمحمد سیف‌زاده، پژوهشگر و فیلم‌ساز، محمدحسین آزادبخت، پژوهشگر، مجسمه‌ساز و طراح موزه، همتعلی رضایی، نوازنده و پیشکسوت موسقی محلی، فرج‌اله علیپور، نوازنده و آهنگساز، محمد میرزاوندی، خواننده، محمدرحیم باجلاوند، نوازنده و آهنگساز، اسدالله (فرشید) صمدی‌پور، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، حجت‌الاسلام مصطفی تیموری، نویسنده و پژوهشگر، فرشاد سیفی، نوازنده و آهنگساز تقدیر شد.

مفاخر فرهنگ و هنر لرستان تجلیل شدند

علی نصیریان در این مراسم گفت: بسیاری از سرزمین‌های وسیع ایران سرشار از فرهنگ رسوم، آداب، نغمه‌ها و نواهای دلنشین و ریشه‌دار است که در وجود انسان نفوذ می‌کند.

وی با بیان اینکه دوام یک ملت به فرهنگ و هنر است، افزود: زبان یکی از ارکان مهم این فرهنگ است و نکوداشت اهالی فرهنگ و هنر یک سرزمین کار شایسته‌ای است.

این بازیگر پیشکسوت کشور عنوان کرد: کسانی که عمرشان را برای فرهنگ و هنر ملتشان می‌گذارند، به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای نیستند و این افراد توان ورود به عرصه هنر را داشته‌اند.

نصیریان با اشاره به اینکه مناطق عشیره‌ای همچون لرستان از لحاظ موسیقی فوق‌العاده است، بیان کرد: آواها و نغمه‌ها جزو ریشه‌های هر ملتی است.

وی با بیان اینکه مجالس فرهنگی به‌عنوان یک غذای روح برای یک جامعه ضرورت دارد، افزود: تکریم و تجلیل از هنرمندان بسییار ارزشمند و شایسته است و جای تقدیر دارد.

مفاخر فرهنگ و هنر لرستان تجلیل شدندمفاخر اخص مشاهیر هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این آیین گفت: فرهیختگان و مفاخر سرمایه‌های اجتماعی و ملی هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و موجبات مباهات فرهنگ ما هستند.

وی مفاخر را اخص مشاهیر دانست و افزود: مفاخر لرستان پشتوانه‌های فکری و فرهنگی استان هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی لرستان بر ضرورت توجه و معرفی شخصیت‌ها و مفاخر به نسل جوان تاکید کرد و گفت: امروز یکی از مهمترین وظایف و مسئولیت‌های نهادها و موسسات فرهنگی آشنا کردن نسل جوان با آثار و اندیشه‌های شخصیت‌های بزرگ و تاثیر گذار است و بدون تردید تلاش و مجاهدت در این عرصه هویت ملی را تقویت می‌کند.

اعظم روانشاد ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند صندوق اعتباری هنر و حمایت‌های متنوع این صندوق گفت: طی دو ماه اخیر این برنامه سومین طرح از برنامه‌های صندوق اعتباری هنر است که در استان اجرا شد که برکات این اقدام ارزشمند قطعاً در میان هنرمندان نمود خواهد داشت و اثرات معنوی خود را در جامعه به جای خواهد گذاشت.

وی به برگزاری اجرای طرح بهبود در استان و اردیبهشت هنر در شهرستان ازنا و هفت بحر هنر اشاره کرد و افزود: امید است که در ادامه شاهد اجرای سایر طرح‌های ارزشمند صندوق اعتباری هنر در راستای نهادینه کردن عدالت فرهنگی و هنری در استان لرستان باشیم.

نظر شما