شناسهٔ خبر: 67280652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور علی نصیریان؛

آئین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر لرستان برگزار شد

خرم‌آباد - آئین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان لرستان با حضور «علی نصیریان» پیش‌کسوت هنر سینما، برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امروز پنج‌شنبه آئین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان لرستان برگزار شد.

مفاخر لرستان پشتوانه‌های فکری و فرهنگی استان هستند

اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این آئین، اظهار داشت: فرهیختگان و مفاخر سرمایه‌های اجتماعی و ملی هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و موجبات مباهات فرهنگ ما هستند.

وی مفاخر را اخص مشاهیر دانست و افزود: مفاخر لرستان پشتوانه‌های فکری و فرهنگی استان هستند.

آئین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر لرستان برگزار شد

دبیر شورای فرهنگ عمومی لرستان بر ضرورت توجه و معرفی شخصیت‌ها و مفاخر به نسل جوان تأکید کرد و گفت: امروز یکی از مهم‌ترین وظایف و مسئولیت‌های نهادها و مؤسسات فرهنگی آشناکردن نسل جوان با آثار و اندیشه‌های شخصیت‌های بزرگ و تأثیرگذار است و بدون تردید تلاش و مجاهدت در این عرصه هویت ملی را تقویت می‌کند.

روانشاد ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند صندوق اعتباری هنر و حمایت‌های متنوع این صندوق، گفت: طی دو ماه اخیر این برنامه سومین طرح از برنامه‌های صندوق اعتباری هنر است که در استان اجرا شد که برکات این اقدام ارزشمند قطعاً در میان هنرمندان نمود خواهد داشت و اثرات معنوی خود را در جامعه به‌جای خواهد گذاشت.

وی به برگزاری اجرای طرح بهبود در استان و اردیبهشت هنر در شهرستان ازنا و هفت بحر هنر اشاره کرد و افزود: امید است که در ادامه شاهد اجرای سایر طرح‌های ارزشمند صندوق اعتباری هنر در راستای نهادینه‌کردن عدالت فرهنگی و هنری در استان لرستان باشیم.

هنر، خلاقیت و آفرینش است

علی نصیریان نیز در این آئین اظهار داشت: خیلی خوشحال و خرسندم که فرصتی پیش آمد تا به دیدار مردم لرستان و هنرمندان این منطقه بیایم؛ چراکه اینجا و بسیاری دیگر از سرزمین‌های ایران سرشار از فرهنگ، هنر، رسوم و آواها و نواهاست که با گوشت و پوست و خون همه ما آمیخته شده و در آن نفوذ کرده است.

وی بیان کرد: هنرمندان افرادی هستند که عمرشان را برای فرهنگ و هنر می‌گذارند و دنبال مسائل حاشیه‌ای نیستند و ذاتاً برای خلاقیت زاده شده‌اند.

آئین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر لرستان برگزار شد

نصیریان با بیان اینکه هنر، خلاقیت و آفرینش است، افزود: آفرینش مخصوص خداست و آفریدن چیزی که هر کس نمی‌تواند و همه را به اعجاب واداشته؛ کار هنرمندان است.

این پیش‌کسوت هنر سینما، بازیگری را هنری عنوان کرد که برای آن باید مطالعه و بازدید میدانی داشت و افزود: بازیگر باید نقش را تجسم و ترسیم کند و با تمرکز زیاد کاری کند که مخاطب او را باور کند و کاری باورپذیر را ارائه دهد.

آئین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر لرستان برگزار شد

وی با اشاره به اینکه مناطق عشیره نشین ریشه‌های ملت هستند و نباید آنان را فراموش کرد، افزود: اقدام صندوق اعتباری هنر برای تقدیر از هنرمندان ارزشمند و شایسته است و جای تقدیر دارد.

نصیریان، ادامه داد: با عوامل این صندوق در سفرهای زیادی همراه بودم و در مناطقی که انسان‌های شریفی دارد حضور یافته‌ام و امروز نیز خرسندم که در خدمت شما هستم.

نظر شما