شناسهٔ خبر: 67286662 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت

نیروگاه سیکل ترکیبی گهرانرژی سیرجان بهره‌برداری شد

کرمان- ایرنا - واحد سوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی موسوم به گهر انرژی سیرجان عصر امروز(پنجشنبه) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و سایر مسوولان به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، طرح واحد سوم نیروگاه گازی سیکل ترکیبی گهر انرژی سیرجان یکی از واحدهای گازی مجتمع نیروگاهی گهر انرژی سیرجان است که برق مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر را به صورت خودتامین، تامین می کند.

عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توان نیروهای متخصص داخلی برای انجام پروژه های بزرگ گفت: از این که این طرح با طراحی و اجرای نیروهای جوان و بومی انجام شده جای خوشحالی و تبریک دارد.

مدیرعامل شرکت گهر انرژی سیرجان و مجری این طرح گفت: مصرف فعلی منطقه گل گهر ۴۵۰ مگاوات است که بر اساس برنامه ریزی و استراتژی منطقه گل گهر در سال ١۴١٠ به ۲ هزار مگاوات خواهد رسید.

احسان موسی احمدی افزود: بلوک دوم نیروگاه سیکل ترکیبی گهران سیرجان با ظرفیت نامی ۵۲۶ مگاوات در حال ساخت است که با در مدار قرار گرفتن واحد سوم با ظرفیت نامی ۱۸۳ مگاوات، توان نامی این مجتمع به ۷۰۹ مگاوات افزایش پیدا می کند.

واحد سوم نیروگاه گازی سیکل ترکیبی سیرجان به بهره برداری رسید

موسی احمدی افزود: واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گهران سیرجان نیز تا سال ۱۴۰۴ به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: برای گاز رسانی به این مجموعه خط  لوله گاز از مسیر ارسنجان به فاصله ۱۰۰ کیلومتر به همت شرکت معدنی و صنعتی گل گهر ساخته شده است که تمام نیاز گازی این طرح را تحت پوشش قرار می دهد.

موسی احمدی اضافه کرد:آب مورد نیاز این مجموعه هم از خط انتقال آب خلیج فارس تامین می شود.

مدیرعامل شرکت گهر انرژی سیرجان ادامه داد: بلوک ۲ این نیروگاه، ۲ واحد گاز و یک واحد بخار است که امروز واحد اول گاز این بلوک به بهره برداری می رسد.

وزیر صنعت و معدن روز گذشته(چهارشنبه) طی سفری ۲ روزه برای افتتاح و بازدید از طرح های صنعتی و معدنی وارد استان کرمان شده است.

نظر شما