شناسهٔ خبر: 67290648 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

افتتاح کارخانه تغلیظ سرباره مس در رفسنجان با حضور وزیر صمت

در مراسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت کارخانه تغلیظ سرباره (فلوتاسیون)، مجتمع معدنی مس سرچشمه رفسنجان افتتاح و به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو در مراسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت کارخانه تغلیظ سرباره (فلوتاسیون)، مجتمع معدنی مس سرچشمه رفسنجان افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در این مراسم با اشاره به اینکه با افتتاح این پروژه ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در آن مشغول به شده اند، گفت: این کارخانه با ظرفیت ۸۰ هزار تن کنستانتره مس و با ۷۰ میلیون دلار ارزش سرمایه گذرای راه‌اندازی شد.

حسین مدرس خیابانی افزود: با افتتاح این کارخانه و ۲ طرح توسعه‌ای دیگر ۳۵۰ هزار تن کنستانتره به تولید شرکت مس اضافه می‌شود.

او اعلام کرد: همانند این کارخانه یک کارخانه سرباره دیگر در مجتمع خاتون آباد شهرستان شهربابک با ظرفیت ۴۰ هزار تن و با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث می‌باشد.

مدرس خیابانی اظهار کرد: ساخت نخستین کارخانه تمام ایرانی کنستانتره مس با کمک یکی از شرکت‌های دانش بنیان و با ۳۰۰ میلیون یورو ارزش افزوده آغاز شده است.

او با بیان اینکه شرکت ملی مس برنامه بلند مدت برای تولید کاتد مس دارد افزود: این شرکت تصمیم دارد در برنامه هفتم به تولید یک میلیون تن کنستانتره مس که به اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد دلار نیاز دارد، برسد.

 

*لزوم استفاده از دانش و فناوری روز دنیا

سپس وزیر صمت نیز در این مراسم گفت: امروز هر کس دانشمندتر و فهم بیشتری از مهندسی داشته باشد ماندگارتر است.

عباس علی آبادی افزود: بنابراین باید با استفاده از دانش و فناوری روز دنیا صنعت مس را توسعه داد و قیمت‌ها را رقابتی و ارزان کرد.

او تاکید کرد: باید صنعت مس را بر اساس محور دانش بنیان توسعه و صادرات آن را افزایش داد.

 

*افتتاح واحد سوم نیروگاه گازی سیکل ترکیبی

 

همچنین در ادامه سفر وزیر صمت واحد سوم نیروگاه گازی سیکل ترکیبی سیرجان به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گهر انرژی سیرجان و مجری در این مراسم گفت: مصرف فعلی منطقه گل گهر ۴۵۰ مگاوات است که بر اساس برنامه ریزی‌ها در سال ۱۴۰۴ به دو هزار مگاوات خواهد رسید.

احسان موسی احمدی افزود: امروز واحد دوم این نیروگاه نیز با تولید ۱۸۳ مگاوات در مدار قرار گرفت؛ واحد بخار این نیروگاه نیز تا سال ۱۴۰۴ به برداری خواهد رسید.

او اعلام کرد: برای گاز رسانی به این مجموعه خط ۱۰۰ کیلومتری از خط لوله گاز عسلویه به کرمان ساخته شده است که تمام نیاز گازی این طرح را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 وی گفت: آب مورد نیاز از خط انتقال آب خلیج فارس تامین می‌شود.

لازم به توضیح است وزیر صمت در ادامه سفر به استان کرمان همچنین از کارخانه در دست احداث تولید آهن اسفنجی طلوع پارس سیرجان بازدید و از نزدیک در جریان روند این کارخانه که با ظرفیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال و با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون یورویی داخلی و خارجی در حال ساخت است ، قرار گرفت.

این کارخانه با پیشرفت ۷۰ درصد و اشتغالزایی یک هزار و ۵۰۰ نفر در حال ساخت است.

برچسب‌ها:

نظر شما