شناسهٔ خبر: 67285988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

قاسمی فرزاد:

حضور حماسی مردم در انتخابات دشمنان را ناامید می‌کند/ خانم دباغ الگوی زن در تراز انقلاب‌ اسلامی است

همدان-استاندار همدان با اشاره به انتخابات با بیان اینکه حضور حماسی مردم در پای صندوق‌های رأی یاس و ناامیدی دشمنان را فراهم می‌کند، گفت: هر قدر حضور پررنگ و مقتدرانه باشد دشمنان این سرزمین را مأیوس‌تر خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در آیین تجلیل از منتخبین دومین کنگره زنان تاثیرگذار استان همدان با محوریت بانو مرضیه حدیدچی که در استانداری همدان برگزار شد با گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) و شهدا به ویژه شهدای خدمت و تبریک دهه امامت و ولایت اظهار کرد: اعتقاد دارم که همه بانوان تاثیرگذار هستند اما برخی تاثیرگذارتر هستند.

وی با بیان اینکه مایه مباهات است که در کشور ما در سایه‌سار نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم که پایه گذار آن امام خمینی(ره) بود که نسبت به زنان یک نگاه متفاوت از دیگران داشت، تصریح کرد: امام خمینی(ره) به کرامت و جایگاه زن همچون انبیا و اولیا نگاه می‌کردند و این رویکرد ایشان بود که او را در عصر خودش با دیگران متمایز کرده بود.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه مهمترین دلیل موفقیت امام خمینی (ره) در شکست رژیم پهلوی همین رویکرد توجه به زنان و نقش بی‌بدیلی که برای زنان قائل شد، بود و توانست انقلاب را با حضور زنان به پیروزی برساند، گفت: امروز در سایه سار انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت و رشد کشور در عرصه‌های مختلف هستیم و خدا را شاکریم که رهبرانی بزرگ و عالیقدر را نصیب ما کرد که کشور را به سمت رشد و تعالی پیش ببرند.

وی با بیان اینکه بعد از امام راحل، مقام معظم رهبری به شایستگی کشور را در مسیر رشد و تعالی قرار دادند، عنوان کرد: گاهی بدخواهان و دشمنان از هر مسیری تلاش کرده‌اند مانع رشد کشور شوند اما این عامل مانع نشد که کشور از حرکت و رشد باز ایستد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه امروز در دومین کنگره بانوان تاثیرگذار استان جا دارد که نام و یاد خانم دباغ این بانوی ارجمندی که الگوی زن در تراز انقلاب‌ اسلامی است را گرامی بداریم، مطرح کرد: خواهر دباغ همسر یکی از آزادگان سرافراز ما جمشید ایمانی بود که هشت سال در بند رژیم بعثی اسیر و از سبزپوشان سپاه اسلام بود.

*لزوم معرفی خواهر دباغ به عنوان مفاخر کشور و جهان اسلام

وی با بیان اینکه خانم دباغ نقش مادری را با نهایت عطوفت و در نقش همسری به عنوان همسری دلسوز به خوبی ایفا کرد، ابراز کرد: خانم دباغ با احساس مسئولیت نسبت به تک تک افراد و وضعیت جامعه در مقابله با حاکمان ظلم و جور پرچم قیام گرفت و در کنار رهبر انقلاب حرکت کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه افراد خاص در کنار رهبران بزرگ قرار می‌گیرند و ویژگی‌های خاصی دارند، تصریح کرد: خانم دباغ در نجف در کنار خانواده امام خمینی(ره) بودند و کارهای سیاسی را دنبال می‌کرد و از خصوصیت خاصی برخوردار بودند و توانایی خاص در فهم مسائل، رازداری و رعایت مسائل امنیتی از ویژگی‌های این بانوی بزرگ بود.

وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خانم دباغ اولین زن فرمانده بود که سپاه همدان را تشکیل داد و از زمره شیرزنانی بود که سراسر خیر و برکت بود، عنوان کرد: وی در مسئولیت‌های مختلفی مانند نماینده مجلس شریک غم مردم ظهور پیدا کرد و تا آخرین لحظه عمر دغدغه مردم را داشت.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه ما وظیفه داریم این چنین بانوی بزرگی را به عنوان مفاخر کشور و جهان اسلام معرفی کنیم، گفت: در کنگره پایان سال این مهم محقق خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ما هر چه بتوانیم بانوان تاثیرگذار خود را معرفی کنیم می‌تواند به نقش و جایگاه زن تعالی بیشتری را ببخشد، بیان کرد: برای ما کاملا مشخص است زن در خانه چه تاثیر شگرفی دارد و می‌تواند مسیر سعادت خانواده را ادامه دهد یا با بی‌توجهی مسیر انحطاط و فروپاشی را برگزیند اما به طور قطع بانوی ایرانی نگران خانواده است که باید به عنوان یک امانت به نسل آینده منتقل شود که با تکریم ما آن چنان که شایسته‌ آن‌ها است محقق می‌شود.

*لزوم تکریم مادران و همسران شهدا

استاندار همدان با بیان اینکه ما زنان تاثیرگذار بسیاری در کشور داریم، عنوان کرد: مادران و همسران شهدا کسانی که فرزندان و همسران خود را تشویق کردند تا در راه دفاع از کیان این سرزمین خون پاک خود را هدیه کنند از بانوان تاثیرگذار هستند که پرورش یافته مکتب قرآن، اسلام و اهل بیت(ع) هستند که به عنوان گنجینه گرانبها باید حفظ و تکریم شوند.

وی با بیان اینکه اگر این زنان و همسران نبودند مشخص نبود وضعیت کشور ما چگونه باشد چراکه بسیاری از کشورها در جنگ‌ها و مبارزات با یکدیگر دچار فروپاشی می‌شوند، افزود: کشور ما با همه مشکلات توانست در مقابل دشمن، به برکت خون شهدای والامقام بایستد.

قاسمی فرزاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات با بیان اینکه حضور حماسی مردم در پای صندوق‌های رأی یاس و ناامیدی دشمنان را فراهم می‌کند، عنوان کرد: هر قدر حضور پررنگ و مقتدرانه باشد دشمنان این سرزمین را مأیوس‌تر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اگر میزان مشارکت کم شود دشمن به طراحی توطئه فکر می‌کند، گفت: توطئه‌های دشمنان کشور تاکنون به جایی نرسیده اگر چه زحماتی را برای کشور ایجاد می‌کند اما مشارکت پرقدرت باعث می‌شود میهن ما مقتدر شده و فرد شایسته انتخاب شود و راه نورانی شهید جمهور را ادامه دهد و مسیر خدمت‌گزاری را هموار کند.

استاندار همدان با اشاره به خدمات ارزشمند ۳۳ ماهه شهید رئیسی در کشور خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه انتقال آب به همدان با ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار بعد از ۱۷ سال، راه اندازی بیمارستان اکباتان، خدمات راه آهن، راه‌های بین استانی، راه و شهرسازی، کشاورزی و ... همه یادگاری‌های شهید ابراهیم رئیسی است و نام نیک وی بر تارک زرین تاریخ نوشته خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما