شناسهٔ خبر: 67281980 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار همدان:

حضور پرشور در انتخابات دشمنان نظام را مایوس تر می‌کند

همدان-ایرنا- استاندار همدان گفت: توطئه چینی دشمنان نظام بواسطه ارزیابی های غلطی است که از جامعه ما برای آنها ایجاد می‌شود اما حضور پرشورتر در انتخابات دشمنان نظام را مایوس تر می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز پنجشنبه در آیین تجلیل از منتخبین دومین کنگره زنان تاثیرگذار استان همدان با محوریت بانو مرضیه حدیدچی (خواهر دباغ) با اشاره به اینکه حضور حماسی مردم در پای صندوق های رای یاس و ناامیدی دشمنان را فراهم می کند،اظهار کرد: توطئه های دشمنان نظام تاکنون به جایی نرسیده اگر چه زحماتی را برای کشور ایجاد می‌کند اما مشارکت قوی باعث می‌شود میهمن ما مقتدر شده و فرد شایسته انتخاب شود و مسیر خدمت گذاری شهید جمهور را هموار کند.

وی با اشاره به خدمات ارزشمند ۳۳ ماهه شهید رییسی در کشور، افزود: تکمیل پروژه انتقال آب به همدان با ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار، راه اندازی بیمارستان اکباتان، خدمات راه آهن، راه‌های بین استانی، راه و شهرسازی، کشاورزی همه یادگاری های ابراهیم شهید است و نام نیک وی بر تارک زرین تاریخ نوشته خواهد شد.

امام خمینی (ره)، احیاگر هویت زن در قرن معاصر

استاندار همدان همچنین گفت: دیدگاه امام خمینی(ره) به جایگاه زن همچون انبیاء به جایگاه زنان بود و این رویکرد امام او را متمایز از دیگران در عصر خود قرار داد و یکی از مهم‌ترین دلایل شکست طاغوت این جایگاهی بود که امام راحل برای زنان قائل شد که انقلاب را با حضور این قشر به پیروزی رساند و امروز نیز با حضور زنان شاهد رشد پیشرفت کشور در همه عرصه ها هستیم.

قاسمی فرزاد افزود: بعد از امام، مقام معظم رهبری به شایستگی کشور را در مسیر رشد قرار دادند اگر چه بدخواهان مانع رشد کشور شدند اما این عامل مانع نشد که کشور از حرکت و رشد باز ایستد.

وی ادامه داد: امروز در کنگره بانوان تاثیرگذار استان جا دارد که نام و یاد خانم دباغ این بانوی ارجمندی که الگوی زن در تراز انقلاب‌ اسلامی است را گرامی بداریم، خواهر دباغ همسر یکی از آزادگان سرافراز ما جمشید ایمانی بود که هشت سال در بند رژیم بعثی اسیر و از سبز پوشان سپاه اسلام بود.

استاندار همدان گفت: خانم دباغ چه در دوران قبل از انقلاب در نقش مادری و همسری به عنوان همسری دلسوز زندگی خوبی داشتند و نیز با احساس مسئولیت نسبت به وضعیت جامعه، در مقابل حاکمان ظلم و جور پرچم قیام گرفت و در کنار رهبری حرکت کرد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه خواهر دباغ در نجف در کنار خانواده امام بودند و کارهای سیاسی را دنبال می‌کرد، افزود: توانایی خاص در فهم مسائل، رازداری و رعایت مسائل امنیتی از ویژگی های این بانوی بزرگ بود.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خواهر دباغ اولین زن پاسداری بود که در مسئولیت‌های مختلفی مانند نماینده مجلس ظهور پیدا کرد و تا آخرین لحظه عمر دغدغه مردم را داشت.

استاندار همدان گفت: ما وظیفه داریم این چنین بانوی تاثیرگذاری را به عنوان مفاخر کشور و جهان اسلام معرفی کنیم.

قاسمی فرزاد اظهار کرد: زن می‌تواند مسیر سعادت خانواده را ادامه دهد یا با بی توجهی مسیر انحطاط را برگزیند اما قطعا بانوی ایرانی نگران خانواده است.

وی با بیان اینکه زنان تاثیرگذار بیشماری در کشور وجود دارد، افزود: مادران و همسران شهدا کسانی که فرزندان و همسران خود را تشویق کردند تا در راه دفاع از کیان این سرزمین خون پاک خود را هدیه کنند، پرورش یافته مکتب اهل بیت)ع( هستند که به عنوان گنجینه گرانبها باید حفظ و تکریم شوند.

استاندار همدان گفت: کشور ما با همه ددمنشی ها توانست به برکت خون شهدا و حمایت‌های زنان در پشت جبهه قدرتمندانه بایستد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان نیز در این آیین اظهار کرد: هدف از برگزاری کنگره بانوان تاثیر گذار استان معرفی الگوهای موفق به عنوان الگوی سوم زن مسلمان به دختران امروز است که بدانند در کنار نقش مادر و همسری می‌توانند به فعالیت‌های سیاسی ورزشی فرهنگی بپردازند.

فاطمه ستاری نوید افزود: کنگره بانوان تاثیرگذار استان از آبان ماه سال گذشته آغاز به کار کرد و شرکت کنندگان آثار خود را در سایت iranbanoo.ir بارگزاری کردند و آثار توسط داوران کشوری طی پنج ماه با دقت ارزیابی شد.

وی ادامه داد: در استان همدان ظرفیت‌های مطلوبی از بانوان تاثیر گذار وجود دارد که در بخش‌های هشت گانه این کنگره اثرگذاری بالایی می‌توانست داشته باشد اما برخی از این افراد واحد شرایط شرکت نکردند و امیدواریم این کنگره در سال‌های آینده اطلاع رسانی گسترده تری داشته باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: این کنگره اولین بار در سال ۱۴۰۱ و سال گذشته نیز برای دومین بار برگزار شد.

ستاری نوید ابراز امیدواری کرد که با مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو و انتخاب کاندیدای اصلح ادامه دهنده راه شهدای خدمت باشیم و نیز سیاست‌های خانواده محور دولت سیزدهم با رویکرد دقیق‌تر و فراگیر در دولت بعدی پیگیری شود.

وی با قدردانی از حمایت‌های بی بدیل استاندار از بانوان استان گفت: استاندار همدان علیرضا قاسمی‌فرزاد نشست هایی با بانوان استان داشت که این توجه نسبت به دولت های قبل بی بدیل بوده است.

به گزارش ایرنا، مرضیه حدیدچی (دباغ) از مبارزان پیشگام انقلاب اسلامی ۲۷ آبان ماه سال ۹۵ پس از گذراندن دوره‌ بیماری در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) دارفانی را وداع گفت.

دباغ پس از هجرت امام به پاریس در سال۱۳۵۷ به خیل یاران ایشان پیوست و به خاطر دوره های نظامی که دیده بود محافظت بیت امام (ره) را به عهده گرفت و لحظاتی گرانمایه را برای خود رقم زد.

مرضیه حدیدچی در خارج از کشور با عناوین خواهر دباغ، خواهر زینت احمدی نیلی و خواهر طاهره شناخته می شد و اکنون عنوان طاهره دباغ برای او به یادگار مانده است.

مرحومه مرضیه دباغ پس از پیروزی انقلاب اسلامی به کشور بازگشت و در بسیاری از امور شامل فرماندهی سپاه همدان (غرب کشور) قرارگرفت.

وی در این مسیر پرفراز و نشیب به مسوولیت زندانهای زنان تهران درآمد و فرماندهی بسیج خواهران را عهده دار شد همچنین سه دوره نماینده مردم تهران و همدان در مجلس شورای اسلامی بود.

علاوه بر این وی در دانشگاه علم و صنعت ایران و مدرسه عالی شهید مطهری به تدریس پرداخته است و قائم مقام جمعیت زنان جمهوری اسلامی بوده است.

او مفتخر شد یکی از سه سفیر حضرت امام (ره) برای ابلاغ نامه تاریخی به گورباچف رییس جمهور اتحادیه جماهیر شوروی باشد.

نظر شما