شناسهٔ خبر: 67283836 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

ستاری‌نوید:

هدف از کنگره بانوان تاثیرگذار معرفی الگوی سوم زن مسلمان به نسل جدید است

همدان-مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت:هدف از برگزاری کنگره بانوان تاثیرگذار معرفی الگوهای موفق در حوزه بانوان به عنوان الگوی سوم زن مسلمان به نسل جدید است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فاطمه ستاری نوید در آیین تجلیل از منتخبین دومین کنگره استانی بانوان تاثیرگذار استان همدان که با محوریت بانو مرضیه حدیدچی در استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از افتخارات دولتمردان دولت سیزدهم این است که در دولتی خادم مردم ایران بودند که رئیس جمهور در راه خدمت به مردم به شهادت رسیدند.

وی عنوان کرد: هدف از برگزاری کنگره بانوان تاثیرگذار معرفی الگوهای موفق در حوزه بانوان به عنوان الگوی سوم زن مسلمان به نسل جدید است که دختران سرزمین ما و نسل جدید بدانند که می‌توانند در کنار نقش مادری و همسری به فعالیت‌های هنری، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی و .... بپردازند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با بیان اینکه ما برای ثبت‌نام و شرکت در کنگره سایت banooiran.ir  را در آبان ماه 1402 در رسانه‌ها و فضای مجازی اعلام کردیم، گفت: شرکت‌کننده‌هایی که ثبت‌نام کردند طی فرایندی ۵ ماهه توسط کمیته داوران از معاونت بانوان ریاست جمهوری داوری شدند و نفرات برتر به استان معرفی شدند و در گزینش نفرات برتر در ۸ کارگروه، استان دخالتی نداشت.

وی با بیان اینکه در استان همدان ظرفیت‌های مطلوبی از بانوان تاثیرگذار وجود دارد که در بخش‌های هشت گانه فرهنگ و هنر، رسانه و گفتمان‌سازی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، فعالیت‌های ورزشی، اقتصاد و کارآفرینی، علمی و پژوهشی، سیاست‌گذاری و حکمرانی و تعلیم و تربیت این کنگره اثرگذاری بالایی می‌توانستند داشته باشند، ابراز کرد: برخی از این افراد واجد شرایط شرکت نکردند که امیدواریم این کنگره در سال‌های آینده اطلاع رسانی گسترده‌تری داشته باشد و شرکت کننده‌ها بیشتر باشند.

ستاری نوید افزود: این کنگره اولین بار در سال ۱۴۰۱ و سال گذشته نیز برای دومین بار برگزار شد که امروز آیین تجلیل آن برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر حضور حداکثری در انتخابات پیش رو و انتخاب کاندیدای اصلح ابراز کرد: امیدواریم دولت منتخب ادامه دهنده راه شهدای خدمت باشد و سیاست‌های ناب و اثرگذار خانواده محور دولت سیزدهم از جمله شناسایی بانوان تاثیرگذار با رویکرد دقیق‌تر و فراگیرتر در دولت بعدی پیگیری شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با قدردانی از حمایت‌های بی‌‌بدیل استاندار از بانوان استان طی سه سال اخیر خاطرنشان کرد: استاندار همدان نشست‌هایی با بانوان استان داشت که این توجه نسبت به دولت‌های قبل بی‌بدیل بوده است.

*خانم دباغ در هیچ شرایط از نقش مادری و همسری غافل نشد

حکیمه دباغ فرزند خواهر دباغ نیز در این مراسم با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار کرد: با توجه به اینکه همه بیشتر به فعالیت‌های سیاسی خانم دباغ آشنا هستند کمتر به ویژگی‌های مادر و همسر بودن ایشان پرداخته شده است.

وی با بیان خاطراتی از خانم دباغ گفت: مادر با وجود اینکه برای معالجه در بیمارستان بستری بود اما به فکر مردم بود و مردم نیز با توجه به اینکه به مادر اعتماد داشتند و می‌دانستند پیگیر است مشکلاتشان را بیان می‌کردند.

فرزند خواهر دباغ با بیان اینکه مادر بسیار بخشنده و پیگیر امورات مردم بود، گفت: خانم دباغ برای خرید خانه و تهیه جهیزیه پیشرو بود و از درآمدی که داشت برای مردم هزینه می‌کرد.

وی با بیان اینکه مادر بنده نماینده امام خمینی (ره) بود و برای شوروی نامه برد اما در هیچ شرایطی از زندگی از نقش مادری، همسری غافل نشد، گفت: از همه می‌خواهم در انتخابات حضور پرشور داشته باشند تا مدیون خون امام(ره) و شهدا نباشیم.

انتهای پیام/

نظر شما