شناسهٔ خبر: 67282207 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

امشب، ورزشگاه آزادی | تشریف بیاورید، VAR هم هست!

فصل پرتب‌وتاب فوتبال ایران امشب با برگزاری فینال جام حذفی بین دو تیم سپاهان و مس رفسنجان به پایان خواهد رسید

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین- فصل ۰۳-۱۴۰۲ فوتبال ایران امشب رسما به پایان خواهد رسید. بعد از اینکه لیگ برتر ۱۹ روز قبل با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید، بازی‌های باقیمانده جام‌حذفی هم در هفته پایانی خردادماه برگزار شد و نهایتا امشب با جدال دو تیم سپاهان و مس رفسنجان در بازی فینال این رقابت‌ها به پایان خواهد رسید. سپاهان با عبور از تیم‌های شمس‌آذر قزوین، استقلال آبی‌پوش ملاثانی، ملوان و گل‌گهر به بازی پایانی رسیده و مس رفسنجان نیز تیم‌های استقلال تهران، پیکان، تراکتور و آلومینیوم اراک را حذف کرده است. مس در واقع شگفتی‌ساز این رقابت‌ها است که با حذف تیم‌های مدعی خودش را به بازی پایانی رسانده اما سپاهان تیمی است که از همان ابتدا هم یکی از شانس‌های فینالیست شدن در این مسابقات به شمار می‌رفت. در این فینال، حضور محرم نویدکیا روی نیمکت مس رفسنجان یکی از جذابیت‌ها و نکات مهم بازی خواهد بود. نویدکیا که با سپاهان در فوتبال ایران اوج گرفت و هرگز در هیچ تیم دیگری در ایران بازی نکرد، جام‌حذفی را آخرین بار سال ۹۲ به عنوان بازیکن و در پیراهن همین سپاهان برده است. آخرین قهرمانی او در لیگ برتر نیز سال ۹۴ با لباس سپاهان به دست آمده و حالا آماده است که با هدایت تیم رفسنجانی اولین جام دوره مربیگری خودش را به دست بیاورد. محرم در مجموع ۵ قهرمانی لیگ و ۴ قهرمانی جام‌حذفی با سپاهان به دست آورد تا در همه افتخارات این تیم شریک باشد.

هت‌تریک سجاد
مس رفسنجان به شدت درگیر حاشیه‌ها است اما بعید است که این حواشی روی عملکرد شاگردان نویدکیا اثر بگذارد. ماجراهای مربوط به پرونده فساد و پرونده‌هایی که هر روز درباره مس رفسنجان باز می‌شود تمرکز را تا حدی از بازیکنان این تیم گرفته ولی آنها هر طور شده خودشان را به بازی فینال رسانده‌اند. حالا بازیکنان گمنام مس فقط یک بازی تا قهرمانی در جام حذفی فاصله دارند و اگر بتوانند سپاهان سراسر ستاره را شکست دهند وارد تالار جدیدی از افتخارات خواهند شد. سجاد شهباززاده که با آمدن نویدکیا اهدا شده و کم‌وبیش گل می‌زند، برای سومین بار به فینال جام حذفی رسیده است. او سابقه بردن جام‌حذفی را همراه با تیم نفت تهران دارد که تک‌گل قهرمانی آن تیم در بازی فینال توسط همین شهباززاده به ثمر رسید.

سابقه تساوی در لیگ برتر
بازی فینال امشب در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود. پیش از این قرار بود شهر قزوین میزبان این بازی بی‌طرف باشد اما به درخواست تیم‌ها این مکان تغییر کرد و حالا ورزشگاه آزادی میزبان مسابقه است و سیستم کمک‌داور ویدیویی هم در خدمت دو تیم خواهد بود. مس رفسنجان و سپاهان اصفهان سال گذشته در لیگ برتر نتایج جالبی داشتند. سپاهان در بازی رفت با نتیجه ۴ بر یک مس را شکست داده بود که گل‌های بازی را شهریار مغانلو (۲ گل)، رامین رضاییان و رضا شکاری زدند. در بازی برگشت اما حاصل تلاش دو تیم یک تساوی بدون گل بود. گلزنان این مسابقه هم جلال علی‌محمدی و کاوه رضایی بودند. در بازی رفت ساکت الهامی روی نیمکت مس نشسته بود اما در بازی برگشت محرم نویدکیا بود که توانست در اولین رویارویی با تیم سابق و همیشگی خودش یک تساوی باارزش به دست بیاورد.

غول مرحله آخر
این هم نکته جالبی است که جام‌های فوتبال ایران در این فصل نصیب تیم‌هایی می‌شود که بتوانند در بازی آخر مس رفسنجان را شکست دهند. در لیگ برتر پرسپولیس برای قهرمانی نیاز به پیروزی بر مس در روز پایانی داشت که آن بازی هم در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد. نهایتا برد پرسپولیس با یک گل پرحرف‌وحدیث از گئورگی گولسیانی به دست آمد. سپاهان هم اگر جام می‌خواهد باید از سد تیمی بگذرد که نشان داده به این راحتی تسلیم نمی‌شود. وجود سیستم VAR در این مسابقه هم نکته دیگری است که این مسابقه را از سایر مسابقات این فصل متفاوت می‌کند. داور این مسابقه بیژن حیدری است و داور VAR وحید کاظمی خواهد بود.

نظر شما