شناسهٔ خبر: 67275295 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سپاهان - مس رفسنجان؛ جنگ مورایس و نویدکیا برای اولین جام

سپاهان و مس رفسنجان امروز در فینال جام حذفی در حالی که به مصاف هم می‌روند که مربیان دو تیم به دنبال اولین جام خود هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم‌های مس رفسنجان و سپاهان در چارچوب دیدار پایانی جام حذفی فوتبال ایران از ساعت 17:45 امروز (پنجشنبه 31 خرداد 1403) در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند. فدراسیون فوتبال به دلیل برگزاری مسابقه با کمک داور ویدیویی (VAR) محل میزبانی را از ورزشگاه سردار آزادگان قزوین به استادیوم آزادی تغییر داد.

سپاهان فصل بیست و سوم لیگ را با بازیکنان بزرگی شروع کرد؛ اما بعد از حواشی مربوط به سقف قرارداد نتوانست در مسیر قهرمانی لیگ حرکت کند. مورایس در دومین سال کاری خود هنوز دستاوری نداشته و این دیدار مهمترین فرصت او برای کسب جام در ایران و ثبت در کارنامه سوابقش است. طلایی‌پوشان در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 2 بر یک گل‌گهر سیرجان را پشت سر گذاشتند و  پیش از این هم موفق به حذف ملوان شده بودند. هادی محمدی و میلاد زکی‌پور به دلیل محرومیت امکان همراهی سپاهان را ندارند. وضعیت برایان دابو هم به دلیل آسیب‌دیدگی نامشخص است.

مس رفسنجان اما دو نیم فصل متفاوت را در لیگ بیست و سوم تجربه کرد. آنها نیم فصل اول را با ساکت الهامی آغاز کردند و حواشی کم نداشتند. بعد از پایان بازی مس رفسنجان- پرسپولیس در نیم فصل اول، برخی نارنجی‌پوشان با یکدیگر درگیر شدند اما در نیم فصل دوم با حضور محرم نویدکیا فضا متفاوت شد و این تیم نتایج خوبی کسب کرد و شخصیت متفاوتی در زمین نشان داد.

رفسنجانی‌ها در جام حذفی از سد پیکان، تراکتور و آلومینیوم عبور کردند تا برای سپاهان در فینال خط و نشان بکشند. محرم نویدکیا به عنوان بازیکن و مربی به همراه جلال الدین علی محمدی، سجاد شهباززاده، حسن جعفری سابقه همکاری با سپاهان را داشتند. در مرحله نیمه نهایی جام حذفی، حامد لک به علت محرومیت حضور نداشت و داود نوشی صوفیانی جانشین وی شد. این دروازه‌بان در ضربات پنالتی با درخششی که داشت، توانست به فینال برسد.

مس رفسنجان به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه‌ای حتی در صورت قهرمانی امکان حضور در رقابت‌های سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا را ندارد.  با این حال، شاگردان نویدکیا انگیزه‌ زیادی دارند تا جامی به ویترین افتخارات خود اضافه کنند. در صورت قهرمانی مس، آنها اولین جام خود را در بالاترین سطح فوتبال کشور کسب می‌کنند.

مس رفسنجان و سپاهان تا کنون 5 مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که طلایی‌پوشان با 2 پیروزی دست بالا را دارند، مس رفسنجان یک مرتبه موفق به شکست رقیب اصفهانی خود شده است. 2 مرتبه هم دیدارهای آنها با تساوی به پایان رسیده است. آخرین دیدار دو تیم در 22 اردیبهشت ماه سال جاری و در دور برگشت لیگ برتر برگزار شد که به تساوی یک - یک رضایت دادند. در دور رفت لیگ برتر شاگردان مورایس در تقابل با شاگردان الهامی با نتیجه 4 بر صفر پیروز شدند.

انتهای پیام/

نظر شما