شناسهٔ خبر: 67276150 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فینال جام حذفی فوتبال؛

نبرد نویدکیا با سپاهان برای کسب جام قهرمانی

تیم‌های فوتبال سپاهان و مس رفسنجان در فینال جام حذفی امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند.

صاحب‌خبر -

دیدار فینال جام حذفی فوتبال بین تیم‌های فوتبال سپاهان و مس رفسنجان با کمک داور ویدئویی (VAR) امروز (روز پنج شنبه) ساعت ۱۷:۴۵  در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. بازی فینال جام حذفی در ابتدا قرار بود که در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین برگزار شود، اما با دستور وزیر ورزش و جوانان قرار شد این بازی با حضور VAR در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

تیم‌های سپاهان و مس رفسنجان در حالی امروز به مصاف یکدیگر می‌روند که طلایی پوشان در بازی رفت لیگ برتر توانستند تیم مس رفسنجان را شکست بدهند، اما در بازی برگشت به تساوی رسیدند. البته این بار قضیه فرق می‌کند و برنده این دیدار قهرمان جام حذفی می‌شود.  

تیم سپاهان در حالی برابر تیم مس رفسنجان در فینال جام حذفی صف آرایی می‌کند که آخرین قهرمانی اش در جام حذفی به ۱۱ سال پیش برمی گردد و این تیم اصفهانی با برد برابر تیم پرسپولیس قهرمان این رقابت‌ها شد.  

طلایی پوشان اصفهانی در صورتی که بتوانند قهرمان جام حذفی شوند در آن صورت می‌توانند در پلی آف لیگ نخبگان آسیا شرکت کنند به خاطر همین با انگیزه زیاد به مصاف تیم مس رفسنجان می‌روند تا برتری در فینال بتوانند حداقل جام قهرمانی را  بعد از ۱۱ سال  به دست آورند.  

به نظر می‌رسد این بازی برای مورایس سرمربی پرتغالی سپاهان خیلی اهمیت دارد و او در ۲ سال حضورش در جمع طلایی پوشان اصفهانی جام قهرمانی به دست نیاورده و بازی امروز فرصت خوبی است که  این مربی بتواند همراه با سپاهان قهرمان جام حذفی شود.  

در آن طرف، تیم مس رفسنجان با وجود اینکه با پرونده فساد در فوتبال درگیر است، اما این تیم برای اولین بار توانسته به فینال جام حذفی راه یابد.  

شاگردان محرم نویدکیا می‌خواهند با برد برابر تیم سپاهان بتوانند اولین قهرمانی خود را در جام حذفی جشن بگیرند، اما آنها در صورت قهرمانی هم به علت دریافت نکردن مجوز حرفه‌ای نمی‌توانند در لیگ قهرمانان  آسیا شرکت کنند.  

محرم نویدکیا کاپیتان سابق سپاهان چهره ویژه این بازی است. نویدکیا شناخت خوبی از تیم سابقش دارد و همین موضوع کار را برای طلایی پوشان اصفهانی سخت خواهد کرد.  

اگر نویدکیا بتواند همراه با تیم مس رفسنجان قهرمان جام حذفی شود به فهرست ۳ نفره شامل یحیی گل محمدی، علی دایی و امیر قلعه نویی اضافه می‌شود که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان  سرمربی، قهرمان جام حذفی خواهد شد.  

تیم سپاهان با برتری برابر تیم‌های شمس آذر قزوین، استفلال جنوب، ملوان و گل گهر سیرجان به فینال جام حذفی راه یافته است. در آن طرف، تیم مس رفسنجان با عبور از سد تیم استقلال  تهران، پیکان، تراکتور  و آلومینیوم اراک فینالیست جام حذفی شد.  

هادی محمدی و زکی پور به علت محرومیت قادر به همراهی تیم سپاهان در این بازی نیستند.  

 بیژن حیدری به همراه کمک هایش  فرهاد فرهادپور  و علیرضا مرادی بازی فینال جام حذفی را قضاوت می‌کنند.  سیدوحید کاظمی به عنوان داور چهارم و  ابوطالب طاهریان به عنوان ناظر مسابقه در این بازی حضور دارند. همچنین موعود بنیادی فر داور VAR  است.  

خبرنگار: مریم طایفه 

نظر شما