شناسهٔ خبر: 67267939 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

چرخابی: ۷۵ درصد از جذابیت فینال حذفی کم شد

پیشکسوت باشگاه سپاهان گفت با توجه به حضور سپاهان در پلی‌آف لیگ نخبگان، ۷۵ درصد از جذابیت فینال جام حذفی کاهش پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

حسین چرخابی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد تقابل مس رفسنجان و سپاهان در فینال جام حذفی فوتبال ایران، اظهار داشت: از جذابیت این بازی 75 درصد کاسته شد. با توجه به اینکه سهمیه‌های ایران در لیگ نخبگان آسیا مشخص شده است و سپاهان در پلی‌آف لیگ نخبگان حضور دارد به همین دلیل جذابیت فینال جام حذفی کاهش یافته است. نباید فراموش کنیم که مس رفسنجان حتی در صورت قهرمانی جام حذفی به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه‌ای شانسی برای حضور در پیکارهای آسیایی ندارد.

وی افزود: بنابراین در فینال جام حذفی دعوا تنها سر یک جام است. این مسئله حساسیت را کاهش می‌دهد. با اینکه در فوتبال جهان میان رده‌بندی تیم‌های مختلف تفاوت ارزش وجود دارد، در لیگ ما به جز چهار تیم اول و دو تیم سقوط کننده، بقیه تیم‌ها فرق خاصی ندارند. مثلاً ذوب‌آهن تیم پنجم جدول با استقلال خوزستان که به سختی در لیگ باقی ماند از نظر ارزش‌گذاری تفاوتی ندارد، اما در لیگ برتر انگلیس بر سر جایگاه سیزدهم و چهاردهم هم تلاش می‌شود، چون تیم‌ها براساس رده‌بندی مبالغ متفاوتی دریافت می‌کنند.

سرمربی پیشین تیم فوتبال سپاهان با اشاره به انگیزه‌های ژوزه مورایس و محرم نویدکیا در فینال جام حذفی، تصریح کرد: محرم نویدکیا سال‌ها در سپاهان حضور داشته و طبیعتاً علاقه‌مند است در دیدار پایانی هم برنده باشد و جام قهرمانی را کسب کند. این موضوع نشان‌دهنده فوتبال پاک است. از طرف دیگر مورایس در مدت همکاری با سپاهان نتوانسته است دستاورد خاصی کسب کند و به نظر می‌رسد این بازی و کسب عنوان قهرمانی، آخرین شانس او باشد.

چرخابی با انتقاد از تصمیم مورایس بابت انتخاب دروازه‌بان مقابل گل‌گهر سیرجان، یادآور شد: مورایس در بازی مقابل گل‌گهر، حرکت ریسکی انجام داد و نیما میرزازاد را درون دروازه گذاشت. من معتقدم میرزازاد دروازه‌بان خوبی است، ولی رقابت‌های جام حذفی به گونه‌ای است که کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند منجر به حذف تیم و عدم کسب نتیجه مناسب شود. کما اینکه در بازی سپاهان - گل‌گهر، طلایی‌پوشان بر خلاف جریان مسابقه گل دریافت کردند و تا چندین دقیقه تحت تأثیر این اتفاق بودند. این موضوع می‌توانست سرنوشت بازی را عوض کند.

وی افزود: سپاهان بهترین تیم تهاجمی ایران است و حتی در این بخش پتانسیل آنها در سطح تیم ملی فوتبال ایران است. آنها توانستند با تکیه بر همین انرژی، پیش از پایان نیمه اول گلزنی کنند. اگر گل‌گهر برنده به رختکن می‌رفت، شرایط می‌توانست سخت‌تر و متفاوت‌تر باشد. در این مسابقه رامین رضاییان و هادی محمدی بازی نمایش بسیار خوبی داشتند. محمدی علاوه بر دو گلی که به ثمر رساند، با پوشش مناسب دو گل را هم از روی خط دروازه درآورد که تأثیر بسیار زیادی روی مسابقه داشت تا بهترین بازیکن سپاهان لقب بگیرد.

پیشکسوت باشگاه سپاهان در مورد اینکه آیا حواشی و درگیری‌های بازی سپاهان - گل‌گهر می‌تواند روی تمرکز شاگردان مورایس در فینال جام حذفی، تأثیرگذار باشد، گفت: تیم گل‌گهر در این مسابقه بازنده شد و طبیعی بود که کمی عصبی باشد. بعد از پایان آن مسابقه دیگر فصل برای گل‌گهر تمام شد و این سپاهان بود که باید از بازیکنان خود برای فینال مراقبت بیشتری کند. این وظیفه مدیر تیم است که به خوبی کنترل کند تا مانع از محرومیت و مشکلات احتمالی برای تیم شود. 

وی ادامه داد: سپاهان در فصل بیست‌وسوم لیگ برتر، آمار بالای در دریافت کارت زرد و قرمز داشت. این موضوع در طول فصل به تیم ضربه وارد کرد و در فینال جام حذفی هم باید به آن توجه شود. به نظرم سپاهان باید برای حل این موضوع درون زمین یک رهبر قدرتمند و کاپیتان قوی داشته باشد که داخل زمین را کنترل کند، البته کاپیتانی که خودش عصبانی نباشد. در زمان کاپیتانی محرم نویدکیا بازیکنان جرأت نداشتند کارت بی‌مورد دریافت کنند. الان در تیم شاهد این کمبودها هستیم.

چرخابی با ارائه پیشنهادی خطاب به باشگاه‌های لیگ برتری اظهار داشت: از باشگاه‌های فوتبال ایران خواهش می‌کنم که برای مبارزه با بازیکن‌سالاری، سوءاستفاده و بازارگرمی بی‌مورد، موضوع اتحادیه باشگاه‌ها را جدی بگیرند. بازیکنی که دستمزد حرفه‌ای دریافت می‌کند باید 50 یا 60 صفحه قرارداد داشته باشد و در صورت دریافت کارت زرد و قرمزهای بی‌مورد باید پاسخگوی کمیته انضباطی باشگاه باشد و جریمه شود. در فوتبال دنیا این موضوع رایج است.

سرمربی پیشین تیم فوتبال سپاهان با اشاره به روند احتمالی بازی در فینال جام حذفی، اظهار داشت: هر دو تیم سپاهان و مس رفسنجان علاقه دارند، از جلو تیم رقیب را تحت پرس قرار بدهند و مالکیت را در اختیار خودشان قرار بدهند. همچنین هر دو تیم علاقه به بازیسازی از جلوی دروازه‌بان هستند، اما یک تفاوت میان سبک مورایس و محرم نویدکیا وجود دارد. محرم علاقه‌مند است تیمش از عمق خط دفاعی رقیب نفوذ کند، ولی مورایس ترجیح می‌دهد تیمش از کناره‌ها نفوذ کند. این بازی تقابل دو تیمی است که ضدفوتبال بازی نمی‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما