شناسهٔ خبر: 67281801 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

حماس: گرسنگی جان هزاران کودک غزه را تهدید می‌کند - اکونیوز

اقتصاد ایران: یک رهبر حماس با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰ کودک در غزه بر اثر گرسنگی و تشنگی جان خود را از دست داده‌اند اعلام کرد در سایه جنایات شنیع اشغالگران، مردم غزه در میان یک تراژدی واقعی قرار دارند و جامعه جهانی باید اقدامی فوری برای توقف این روند انجام دهد.

صاحب‌خبر -
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی تشدید و فراگیر شدن قحطی در سراسر غزه در سایه تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر به این منطقه و محاصره سنگینی که علیه آن تحمیل کرده است، جنبش حماس فلسطین درباره مرگ پیش از 3500 کودک در غزه به دلیل سوء تغذیه شدید و کمبود مکمل‌های غذایی و واکسن هشدار داد.

«عزت الرشق» از رهبران ارشد جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: قحطی در نوار غزه جان 40 کودک را تاکنون گرفته و 3500 کودک هم به خاطر سوء تغذیه و عدم دسترسی به مکمل‌های غذایی و واکسن، در سایه محاصره سنگین رژیم صهیونیستی علیه غزه، با خطر مرگ روبرو هستند.

وی تصریح کرد: در حالی که مسلمانان در سراسر جهان عید قربان را جشن می‌گیرند، مردم ما در نوار غزه در میان گرسنگی و تشنگی وحشتناک و کشتارهایی که ارتش اشغالگر نازی علیه آنها به راه انداخته است، یک تراژدی واقعی را تجربه می‌کنند.

این رهبر حماس افزود: ساکنان نوار غزه 9 ماه است که در معرض بمباران‌ها و تخریب منازل خود قرار دارند و بیش از 17 سال است که تحت محاصره مداوم زندگی می‌کنند.

وی از جامعه بین المللی و جهان اسلام خواست اقدامی جدی برای حمایت بشردوستانه از مردم غزه که در وحشتناک‌ترین شرایط ممکن زندگی می‌کنند، انجام دهند.

در سایه ادامه محاصره سنگینی که رژیم اشغالگر و حامیان آن علیه نوار غزه، همزمان با تجاوزات وحشیانه این رژیم به این منطقه اعمال کرده‌اند، هشدارهای بین‌المللی درباره فاجعه مرگ بر اثر گرسنگی در غزه همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف)، از هر 10 کودک در غزه 9 کودک از سوء تغذیه شدید رنج می‌برد. علاوه بر آن جنایت‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی علیه کودکان در نوار غزه مرتکب شده، قابل وصف نیست و این کودکان از آسیب‌های جسمی و روانی شدید در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی رنج می‌برند.

همچنین آژانس‌های سازمان ملل هشدار دادند که اگر اقدامات بشردوستانه و تلاش‌های بین‌المللی برای رسیدگی به وضعیت قحطی در غزه انجام نشود، تا اکتبر آینده شاهد یک فاجعه غذایی در این منطقه خواهیم بود که جان صدها هزار نفر را تهدید می‌کند.

آمار وزارت بهداشت فلسطین در غزه حاکی از آن است که از ابتدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون طبق آمار رسمی که در بیمارستان‌ها ثبت شده نزدیک به 40 کودک بر اثر سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند. علاوه بر آن شمار زیادی از کودکان هم بر اثر گرسنگی جان باختند که آمار آنها ثبت نشده است؛ زیرا خانواده‌های این کودکان به دلیل محاصره و بمباران‌های شدید دشمن علیه مناطق مختلف غزه قادر به انتقال کودکان خود به بیمارستان‌ها نبوده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما