شناسهٔ خبر: 67281489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار:

نظام برنامه‌ریزی لرستان باید مبتنی بر ظرفیت‌های آن باشد

زهره گودرزی

استاندار لرستان گفت: نظام برنامه‌ریزی استان می‌بایست مبتنی بر ظرفیت‌ها و قوه‌های موجود در آن باشد.

صاحب‌خبر -

ابوطالب شفقت ۳۱ خردادماه در جلسه آشنایی با برنامه هفتم توسعه و تدوین برنامه عملیاتی استان، اظهار کرد: مسئولان باید قوه‌های موجود در استان را شناخته و در برنامه‌ی توسعه لحاظ کنند تا با تبدیل شدن به قابلیت در نهایت مبدل به قدرت اقتصادی جامعه شوند.

استاندار با تأکید بر این‌که رویکرد اصلی برنامه توسعه هفتم اقتصاد است، خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال در وهله‌ی اول و پس از آن ارتقا سطح درآمد مهم‌ترین رویکردهای اقتصادی لرستان است که اساس برنامه‌ی توسعه‌ی استان باید این دو مقوله باشد.

شفقت بیان کرد: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در برنامه‌ی تدوین شده‌ی دستگاه تحت مدیریت خود مقوله‌ی اشتغال را به‌صورت گسترده بگنجانند و برای آن برنامه داشته باشند.

وی ادامه داد: برنامه‌های توسعه‌ای تدوین شده در دستگاه‌ها باید به‌گونه‌ای باشند که با انسجام و تلفیق همدیگر را پوشش دهند.

استاندار لرستان کشاورزی را رکن اول اقتصاد استان برشمرد و افزود: اقتصاد کشاورزی از تولید گرفته و تا صنایع تبدیلی و بسته‌بندی و ایجاد بازار پایدار و تجارت گسترده را شامل می‌شود.

شفقت مدیریت آب را یک مقوله‌ی بنیادی در توسعه‌ی اقتصاد کشاورزی دانست و یادآور شد: اگر تأمین و توزیع آب به‌خوبی مدیریت شود تا حدود ۵۰ درصد رونق کشاورزی و اقتصاد استان به وجود خواهد آمد.

وی تهیه و تدوین برنامه‌ی موفق توسعه‌ی استان در راستای برنامه‌ی هفتم توسعه کشور را منوط به برگزاری کانون‌های اندیشه ورزی برشمرد و گفت: برای تدوین یک برنامه‌ی جامع و مؤثر باید از نظرات دانشمندان و چهره‌های متخصص در حوزه‌های مختلف بهره برد.

گفتنی است، این جلسه با تشریح برنامه‌ی هفتم توسعه توسط افشین کسالایی معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن همایش سازمان برنامه‌وبودجه استان برگزار شد.

انتهای پیام

نظر شما